1 Nisan 2008 Salı

Yok - Yok Saatlerin Alınması Bize Yaramadı...

Saatlerin alınmasıyla birlikta çocuklar ve benim fevrim döndü resmen.Tam Emin için bir uyku düzeni tutturmaya başlamıştım ki...Saatler alındı.Şimdi diyeceksiniz ki; "ne var canım,alındıysa alındı,eskiden 19.15 de gece uykusuna yatıyorsa şimdi 20.15 de yatacak."Ben de biliyorum 20.15 de yatacağını ama durum sizin ve benim düşündüğüm gibi olmadı.Eskiden 6.15 de kalkan Emin ,şimdi 7.15 veya en fazla 8.15 de kalkıyor.Sabahları sorun yok.Zira ne kadar fazla yatarsa o kadar benim için kar...:P

Akşam ise 19.15 de gece uykusuna yatan Emin i zar zor 9.00-9.30 arası uyutabiliyoruz.Bu durum da beni rahatsız ediyor.Biran önce uyumalarını bekliyorum dinlenmek için.


Enes de de daha değişik bir zaman algısı oluştu.Sabahları 7.15 de kalkardı.Saatlerin alınmasıyla 9.00 da kalkıyor.Akşamları 8.30-9.00 da yatan Enes i şimdi ise 10.00 - 10.30. da zor uyutuyoruz.Öğlen de uyumuyor artık.


Saatlerin alınmasıyla benim mesai saatleri de uzadı.Artık eşim işe gitmeden hepimiz ayaktayız.Ailece uğurluyoruz eşimi.

NOT:Dün bu yazıyı yazmıştım.Fakat tamamlayamadığım için yayınlayamamıştım.Bu sabah Emin 6.30 da kalktı ve bir daha yatmadı.Enes de gece sebebi bilinmeyen nedenlerden ötürü 1 saat avazı çıktığı kadar bağırarak ağladı ve gece boyunca da huzursuzdu.Ben de bu olanlardan dersimi aldım.Az uyuyorlar diye şikayet eder,şükretmezsen böyle gece de uyanıp yatırmazlar seni ve sabah da daha erken kalkarlar.Allah ım şükürler olsun gece Enes kalkmadığı için ve Emin sabahları daha çok yattığı için...


EMİN Bey artık 9 Aylık

9 aylık olmanın verdiği enerjiyi sonuna kadar kullanıyor.

*Döne döne bütün evi talan ediyor.

*Koltukların altına giriyor,çıkamıyor.

*Abisinin oyunlarını bozuyor.

*Ayakta tutunarak durabiliyor ama ellerini tuttuğumuz halde adım atmıyor.


*Çekmeceleri açıp ,kapıyor.Neyse ki daha içlerindekileri boşaltamıyor.

*Ben bilgisayar başındayken gelip internet bağlantısını çıkarıyor.

*Alkış yapıyor.

*ba -ba de-de diyor.Bunlardan başka bizim anlamadığımız birçok sesler çıkarıyor.

*Uyuturken artık çok direniyor.

*Bezini bağlarken beni çok zorluyor.

*Abisinin saçını çekiyor.

*Uyku saatinde uyumamak için bütün şebeklikleri yapıyor.

*Ekmek kemirmeyi ve çubuk krakeri çok seviyor.

*İkinci dişini çıkarıyor.

*Halılarda ve yerde en ufak kırıntılara kadar toplayıp tadına bakıyor.Bu durumdan karıncalarda nasibini alıyor...:-)

*Çorbayı ve muzu seviyor.

15 yorum:

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

allah kolayl�k versin. mesai saatleri de�i�ince insan afall�yor tabi... :D
emin'in ufak k�r�nt�lar� toplamas� sana yarar annesi. ev herdaim tertemiz olur :D g�l�n� sevsinler senin minik pa�a... ma�aallah barekallah...
enesin fotoyu g�remedim arkada��m :(

AYSUN dedi ki...

Ne kadar tatlı olmuş emin:) Tomtiş yanaklı...

Bizim uyku düzeni de berbat oldu:( Düzelir inşallah...

Anne ve Bebisi dedi ki...

*Halılarda ve yerde en ufak kırıntılara kadar toplayıp tadına bakıyor.Bu durumdan karıncalarda nasibini alıyor...:-)

Cok guldum buna coook :)))

Adsız dedi ki...

aman bana uyku deme sühendan.. kızım 10 aylıkken uyku stresimiz bitmişti.. pijamalarını giydi mi yatağına yatırır,iraz kitap karıştırır, öper koklar giderken de müziğini açardım, odasının kapısını kapattım mı 15 dakika içinde uyumuş olurdu.. ama oğlum 2 yaşını doldurdu,saat 9.30 da yatıyor, 11.30 a kadar uyumuyor. kalkıyor, oyuncaklarıyla oynuyor, olmadı kapısını açıp ablasının odasına gidiyor, onu uyandırmaya çalıyor, bizim dikkatimizi çekmek için ne bulursa aşağı atıyor.. bu arada yaklaşık 10 kez o kalkıyor biz yatırıyoruz, o kalkıyor, biz yatırıyoruz.. tabi ağlamaya başlıyor, yine ilgilenmiyorum..falan derken 11.30dan önce uyumuyor.. uyuyor da bitiyor mu? asla.. HER GECE saat 4'ü geçirmeden bi bakıyorum, başucumda dikiliyor.. yanıma alıyorum biraz 10 dk. falan öpüyorum, alıyorum odasına götürüyorum, o bi dha kalkıyor, 5'e kadar da böyle devam ediyor.. tabi ben bu arada kızımı gecede 3 ya da 4 kez çişe kaldırdığımı da saymıyorum, var gerisini sen düşün..:(

Anne ve Bebisi dedi ki...

Emin ne kadar buyumus bu arada:) Masallah cok da tatli olmus, ne guzel guluyor:))

sühendan dedi ki...

Teşekkürler mta.Yarıyor tabi.Ama ev hala herdaim pis.Bir yandan da ellerindekileri içeri götürüp yiyor enes.Çocuklunun evi temiz olur mu?Olsun canları sağolsun.Şükretmek gerek.Yoksa uyku meselesine dönecek bu iş.

Teşekkürler Aysun.Neyse ki zayıflasa bile yanakları kalıyor...:)İnş. düzelir uykuları.

Teşekkürler anne ve bebişi.Sizleri güldürebildiysek ne mutlu bize.Hep şikayet olmasın dedim.Biraz da espri katalım yazıya:-)
Büyüyorlar da bizim de ömrümüzden ömür gidiyor.Ne zaman geliyorsun İstanbul a Esra?

sühendan dedi ki...

Kızının uyku düzeniyle ilgili yazdğın yazıyı okumuştum ve çok özenmiştim.Çünkü hala Emin i ayağımda sallıyorum.Bazen Enes i bile ayağımda sallıyorum.Ama oğlunun uyku düzeninin böyle olduğunu düşünmüyordum.
Okudukça daha da şükrettim halime.Bu arada sen ne zaman uyuyorsun da uykunu alıyorsun merak ettim?

Esra dedi ki...

biz iki yaşına girecez nerdeyse ama uykumuz hala sorun!:( Allah daha büyük sorun göstermesin tabi,bunlar birşey değil..
Emin çok tatlı olmuş yaa,yanakları ne şirin öyle.canlı şahidinden de duydum tatlılığını:)Allah bağışlasın

gül dedi ki...

her çocuğun uyku stili başka olur maalesef kardeş olsalar da ancak 3 yaş sınırını geçince eşitlendi benimkiler şimdi aynı anda ikisini de yatırabiliyorum sana biraz daha sabretmek gerekecek Allah yardımcın olsun

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Canım ya kıyamam sana ben.Allah kolaylık versin.İlk başta söyleyip yazının sonunda da başına gelenleri tadlı dille bir anlatmışsın ki bayağı bir güldüm:)Şaşkın enes ve güzel yanak emini çok öpüyorum.Güzel yorgunluklar geçiyorsun okuyunca öyle anlıyorum ben ama sana sormak lazım:)

Adsız dedi ki...

uyuyamıyorum, bu kadar basit:)
net uyuduğum saat 4 bilemedin şanslıysam 5'tir.. gece 1'den önce zaten yatamıyorum, kızımı 1'de çişe kaldırıyorum yatarken -veya 12.25, 13.15 falan işte- sonra bi daha 3'te kalkıyoruz, yatıyorum Deniz geliyor.. sonra 5'e -bu sabah 7'ye kadar- onunla uğraşıyorum.onun yanına yatsam 5 dkda uyur ama alıştırmak istemiyorum... e sonra eşim kalkıyor 7.30da,mümkün olduğunca onu da ben uğurlayayım istiyorum,beraber kahvaltı ediyoruz,8-8.10 gibi çıkıyor.. uyuyayım diyorum mesela ama malum yardımcı kadın işten çıktı, hadi şunu da yapayım, hadi çamaşır atayım, duş alayım derken 10 oluyor, çocuklar kalkıyor, kahvaltı edip çıkıyoruz.. onlar kreşe ben işe.. ama işbaşı 11.30u buluyor işte.. akşam yine aynı, 18'de kreşten al, eve git, yemek hazırla, oyun oyna, yıka pakla -ki bu kısım babaya ait- yatır.. aşağı in, dizi varsa -ki hepi topu 3 dizim var haftada- varsa izle, izlerken uyuyakal.. saatlerce uyudum zannet, bi de bak ki 15 dk. kestirmişsin flan filaaaann..gördüğün üzere zor anacım zor.. kamyoncular yazar ya kasaya "bir sana hasretim bir sabah uykusuna" diye, aynen öyleyim:)

уαѕємin... dedi ki...

bizde uyuyamayanlardanız :(

paşanın yaramazlıkları almış başını gidiyor kolaay gelsin annesi

öpüyoruz sizi

Elif dedi ki...

Emrenin de aynı yerde aynı şaşkınlıkta resmi var:)
Sühendan ya çok zor 2 çocuk nasıl idare edebiliyosunuz ben yapamıycam bunalıma gircem gibi geliyor.daha enes eve gelmeden olumsuz düşünceler başladı bende.gerçi ben emreden sonra da bir kaç ay depresyondan çıkamamıştım:)
senin enes büyüdü ama senin bile birsürü sıkıntın var.kimbilir benim halim nolcak diye düşünüyorum.
ben artık yorum yazmıyım en iyisi bir süre kimseye, hep olumsuz yazıyorum galiba:)

sühendan dedi ki...

Anlaşılan uyku her evde sorun Esra.Ama dediğin gibi Allah büyük sorunlar vermesin.

Evet Gül.Her işte olduğu gibi bu işte de sabır.Amin.

Evet bir hoş seda.Tatlı yorgunluklar.Aslında zaman herşeyin ilacı.Unutturuyor yaşanan zorlukları...

Ben anlattıklarından 4-5 saat bile uyuyamadığını düşünmüştüm ama neyse.Şükretmek gerek.
Evet çocuk büyütmek zor ve sancılı. Ama bir gülümsemeyle de herşeyi unutturan bir güzellik...

Teşekkürler yasemin...Evet büyüdükçe yaramazlıklarda artıyor.

sühendan dedi ki...

Sevgili Elif.Olumsuz yazman önemli değil.Ama şimdiden Moralini yüksek tutmaya çalışmalısın.Gerçekten Allah bir kolaylığını veriyor.Şimdi benim anlattıklarım sizleri çok yoruyor beni de yoruyor ama dayanabiliyor insan.Unutma Allah kimseye kaldıramayacağı yük vermezmiş.Böyle düşün.Şükredelim her halimize.Allah korusun Enes e bişey olsa dersin ki "Keşke birbirlerini yeselerdi,ben de depresyona girseydim ama yine de çocuğuma bişey olmasaydı"Bunu hepimiz, herkes der.Şimdi seni çok iyi anlıyorum.Daha yeni doğum yaptın.Üstelik daha çocuğunu kucağına alamadın.Yatakta dinleniyor olman gerekirken sen hastanelere koşturdun.Tabi ki şuan moralin bozuk ve olumlu şeyler düşünmekte zorlanabilirsin.Ama inan herşey güzel olacak.Hem Emre küçük olduğu için zarar verme konusunda da Enes gibi olmayabilir.Ben senin benden daha az zorluk yaşayacağını düşünüyorum.Hem artık tanıştık.Bize de gelebilirsin.Çok uzattım.Bunları arkadaş nasihati olarak alabilirsin.

Yorumlarını herzaman bekliyorum.Bu arada Enes eve ne zaman gelecek?