30 Nisan 2008 Çarşamba

Montessori grubu kuruldu.Esra'nın (ArchiSugar) bloğunu takip edenler bilirler.Montessori grubu yeni bir aktivite oluşturdu.Büyüyorum,Eğleniyorum,Öğreniyorum.Her hafta bir konu belirlenecek ve isteyen herkes de çocuğuyla bu aktiviteye katılabilecek.

Bu haftanın konusu "SU" ydu.
Biz de Enes le suyla ilgili çalışmalar yaptık.İşte fotoya takılanlar...


İlk olarak; bir kovaya sıcak su,diğer kovaya soğuk su koydum.Enes e ellerini kovaya sokmasını istedim."Hangi su sıcak? ve hangi su soğuk?" diye sordum.Doğru cevabı aldım.Aslında "soğuk" ve " sıcak" kavramlarını karıştırdığını düşünüyordum.Çünkü bonyo yaparken "yandım" diyordu.Su soğuk olsa bile...Kovaların yerini değiştirdim.Tekrar sordum.Ama her sorduğumda doğru yanıtı aldım.



Daha sonra bir kovadan diğer kovaya bardakla suyu boşalttı.

Daha sonra kalan suyu bardakla alamayınca kovayı kaldırıp döktü.


En son da bir bardaktan bir bardağa suyu dökmeden başarabilecek mi diye baktık.Biraz dökülse de çok eğlendik.
Bunun dışında günlük hayatımızda ki suyla ilgili aktivitelerimiz:Diş fırçalama,el yıkama ve küveti suyla doldurup gemi yüzdürmece.Bunlarla ilgili foto çekmedim.
Bütün çocuklar gibi Enes de suyla oynamayı sevdiği için aktivite hiç bitmesin istedi.Suları kaldırırken bittiğine çok üzüldü.







7 yorum:

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

ne güzel bu aktivite... çocuklar çok eğlendi biz de gemi yüzdürdük :D fazla vaktimiz olmadığı için fazla aktivite yapamadık :D enes çok eğlenmiş belli :D eee minikle olmadımı herhangi bir aktivite :D

firdevs dedi ki...

cok guzel bir aktivite . bende deniycem . bakalim iki kardes neler yapicaklar..

Şekerci Butik dedi ki...

Bu aktivite gerçekten çok güzel ve eğitici olmuş..

İki yawrunda çok tatlı maşallah...

gül dedi ki...

çok beğendim bu aktivite grubunu daha önce takip etmiyordum ama böyle faaliyetlere biz de katılabiliriz sanıyorum
su ile oynamayı sadece çocuklar mı ben de çok seviyorum
sizin faaliyet de bayağı eğlenceli görünüyor

Esra dedi ki...

bizimki de suları kaldırınca çok ağladı:)
banyoda yandım demesi psikolojıkmen sartlanmadan dolayı heralde.Suyun sıcak olacagına kendini ikna etmiş:)

sühendan dedi ki...

Evet mta.Kardeşi uyurken rahat rahat yaptık bu aktiviteyi:-)

Haberlerinizi bekliyoruz firdevs...Bakalım sizinkiler de çok eğlenecek mi?

Teşekkürler metehanın annesi...

Biz de üye değiliz bu gruba.Ama faaliyetlerine katılalım istedik.Gerçekten çok eğlendik.

Doğru tespit Esra...Hep sıcak dökeceğimi sanıyor.

Esra dedi ki...

harika olmus!
Linklere ekledim. :-)