1 Mayıs 2008 Perşembe

EMİN in ONUNCU AY YARAMAZLIKLARI -

Emin eski günleri aratacak derecede yaramazlaştı.Bunda büyümesinin ve dişlerinin etkisi büyük olsa gerek.



1.Gece uykusu diye birşey kalmadı.Geçen gün bütün gece ayağımda sallayarak geçti.Ayağında salla,salla ,uyut.Bir arada sen de sallarken uyu.Hemen farketsin.Uyansın.Yeniden sallamaya devam et.Ayaklarını artık hissedemeyince uyumuştur de.Yatağına koy.Tekrar uyansın.Gece de dinlenmek yok,gündüz olduğu gibi.Sinirler tavan yapsın.Ağzına gelen bütün kızgınlık cümlelerini sarfettikten sonra tekrar sallamaya devem et.Her yerin uyuşsun,koy,kalksın.............................


2.Evin bütün alt çekmecelerini kontrol etme.Bununla da kalmama.Parmaklarını aralarına sıkıştırma...:(


3.Herşeye aşırı derecede ağlama.Düşer ağlar,parmağını sıkıştırır,ağlar.Abisi elini tutsa;eti koparılmış gibi ağlar...:(


4.Mama sandalyesinde verilen yiyecekleri yemez,aşağı atar.Sonra yere bırakılınca sanki o yiyecekler kıymetlenir ve yerden hepsi toplanarak yenir.

5.Emeklemeye devam.İlk hedef banyo...ve tabi ki deterjanların olduğu dolap ve kirli sepeti...


6.Abisinin kurduğu oyunları bozar,araba hastasıdır.Sabah kalkar kalkmaz ilk iş yerde yatarak araba sürmek.Geçen gün geri çekilip bırakılınca giden arabayı o kadar çekmiş ki...Bir bıraktı.Araba uçtu.Kendiside ne olduğunu anlamadı...:)



7.Oyuncakların toplanma sesini duyar duymaz yanımızda bitiyor ve hemen o da oyuncakları kutusuna dolduruyor.Yaptığı en iyi iş bu olsa gerek...


8.Tam bir sokak meraklısı.Kapının açıldığını görür görmez hemen dışarı gitmek için son sürat kapıya emekliyor.


9.Dağdan gelip bağdaki kovan Emin:Gemen gün otobüsle bir yere gidiyorum.Otobüs çok dolu olduğundan Enes ayrı bir koltuğa oturamadı.Biraz ayakta beni ve otobüsün demirini tutarak gitti.Yorulduğunu söyleyince de kucağıma onu da aldım.Emin bir rahatsız oldu.Eliyle Enes in saçını çekiyor.Kucağımdan ittiriyor.Neymiş:Kucağıma oturmayacakmış.

ENES DEKİ GERİLEMELER.........:-(




Bu aralar Enes iyice bebek olmaya heveslendi.

1.Kardeşinin yatağına yatıyor."Anne ben bebek oldum.Bana çıngırak salla" diyor.



2.Mama sandalyesine çıkıp,oturuyor.

3.Yürüteçe biniyor.

4.Sokağa çıktığımızda "Bisiklet sürmekten yoruldum.Kardeşimi indir de onun arabasına bineyim" diyor.

Neyse ki;altına yapmıyor.Bebeğim diye....:-)


Bir de bu aralar kız kardeşe takmış durumda.

"Anne Emin neden kız olmadı?Ben kız bebekleri daha çok severim.Keşke kız olsaydı.Biz yine de Emin e toka takalım.Kız diye sevelim...........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




21 yorum:

gül dedi ki...

Emin'in peşinde koşturmak gerçekten sabır ve dayanıklılık işi Allah yardımcın olsun
e annesi Enes'e bir kız kardeş lütfen...!

Esra dedi ki...

Bu aralar blog anneleri iyice uykusuz kaldı heralde,yalnız değilsin:)
Emin gitgide abisine benziyor,resimlerde çok benzettim..
Enes kardeşine özeniyor galiba.Geçicidir bence..
İlerde de bir kız kardeşi olur inş.diyelim,ama sen uzunca bir süre düşünmezsin sanırım:))

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

sen misin enesin yaramazlıklarından bahseden. al işte uslu dediğin emin de başladı...
allah kolaylık versin arkadaşım. iki bebeyle uğraşmak zor zanaat...
birde kız kardeş isteniyor üstelik :D
enes yakında normale döner takma kafana...

YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) dedi ki...

Sühendan,
Aynı uykusuzluk derdinden muzdarip bir anne daha.
Öyle zor bişeyki uykusuzluk yerini başka bişeyle doldurmak mümkün değil.
Yesen olmuyor, dinlensen olmuyor.
Öğlene doğru bir baş ağrısı başlıyor.
Ayyy.... uykuuuu.
Ne tatlı bişeysin.
Ama oğuluşlarımız senden daha tatlııı.
yüzleri birbirlerine hakikaten benziyor bu oğlanların.
Maşallah.

уαѕємin... dedi ki...

ee annrsi bide kız yaparsın :)) şaka bi yana 2 çocukla gerçekten zor kendimden biliyorum..

Allah'ım bize sabır versiin. ilk çocuklar ikinci olunca biraz geri planda kalmış gibi oluyorlar ondan bence enes'inde bu halleri. Afra'da yemeğini benim yedirmeni istiyordu bir ara şimdi düzeldi..

geçici bi dönem canım sıkma canını

firdevs dedi ki...

:) kiz kardes :p abilerin kanayan yarasi :p muhammedde hep kiz kardes istiyor :)) hatta anne mustafayi yerine koy kiz alalim diyor :p galiba mustafayi magazadan filan aldigimizi dusunuyor :p yerine koyup degistirecegimize gore :p

enesin durumu gecicidir uzulme :p bizdede ayni olaylar yasaniyor :)

sana kolay gelsin ve tabii kasif eminede :)

YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) dedi ki...

fotoları nasıl damgalıyoruz?
İnndir.com da çok foto filtresi var hangisini indircez?

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Oyy oyy oyyy kıyamam ben onlara.Özlemişim ne zamandrır uğrayamıyordum bloglara.Enesi bana yollla:)))ben bakarım sessiz sakin çocuğa neler demişsin:)))))

Adsız dedi ki...

sühendancım çok normal bu gerilemeler.. kayra' da da olmuştu. hala ara ara tekrarlıyor. biberonu bırakmıştı mesela, yine başladı.. dönemdir, kafana takma!

sevgilerimle..

Elif dedi ki...

herzaman Emine üzülürdüm abisinin dayağına maruz kaldığı için bu postunda Enese üzüldüm bak şimdi.çocuğun oyunu bozuyor hele o otobüste yaptıkları.Emin sandığımızdan yamanmış meğer:)

Adsız dedi ki...

bak sen şu tontişe..büyümüşte yaramazlık yapar olmuş...
Allah sabrını artırsın canım ne diyeyim :))

Mısır Patlağı :) dedi ki...

Ay etrafımdakiler hep erkek çocuğun kız çocuğuna göre daha afacan olur deyip durduğunu hatırlarım :)

Başta kendi annem olmak üzere 1 tane erkek var bizde annem diyor 10 kıza bedel :)

Hakkaten ne kadar tatlılar maceralarını keyifle okuyorum ben valla : ) Birbirirni Kovalayan 2 çocuk :)

Annem ablam yap bir tane daha ikisi büyüsün diyor ama ben pek taraftar değilim sen ne dersin sühendan İyi oluyr mu 2 dene peş peşe...

sühendan dedi ki...

Evet Gül.Sabır gerekiyor.Ama bende kalmadı malesef...:( Kız bebek konusunda Allah bilir cinsiyetini de.Üçüncü bebek şuan bana bayağı uzak.

Annelerin derin yarası uykusuzluk.İnsanın yanlız olmadığını bilmesi iyi oluyor.İnş. geçicidir Esra.En azından öyle olmasını ümit ediyorum.

Evet başladı Emine.Hem de boynuz kulağı geçti.

sühendan dedi ki...

Evet yasemin.Aynı bahsettiğin gibi...

İki çocuklunun halinden iki çocuklu anlar Yasemin.İnş. geçicidir.En azından sizler de yaşamışsınız bu gibi durumları.

Demek sizinkiler de kız bebek istiyor firdevs.Demek ki genel olarak erkek çocuklarda böyle bir istek oluyor.

Bize yakın bir yerlere taşınsan iyi olur Seda.Senden çıkmayız artık.Ben hergün birini bırakır işlerimi hallederim.
Emin artık eski uslu Emin değil...:(

sühendan dedi ki...

Sağol Elif Tepe.Demek sizde de yaşandı gerilemeler.Sizin üçüncü gelince neler olacak bakalım.

Yaman oldu Elif.Sen de ileride buna benzer postlar yazabilirsin Elif.Hazırlıklı ol.

Amin mucizenin annesi.

Herhalde doğru erkek çocuğun daha yaramaz olduğu ama bazı kızlar da var o erkeklere taş çıkartır.
Bizimkilerin arası üç yaş.Çok zor oldu.Sen hemen düşünürsen araları 1.5 yaş olursa belki kolay olur ama yine de ben bilmem.
Ömründen ömür gitmesini ve erken yaşlanmayı düşünürsen yap hemen bi dane...

AYSUN dedi ki...

Ahh Sühendan:( Ne kadar zordur ikisiyle yaşamak. Gündüz hep uğraşıp didinip gece biraz olsun uyuyamamaK:(

Sühendan ben de 3 yaş arada olsun diyorum ama seni okuyunca ikinci hiç mi olmasa dedim şimdi:)

Emin!e maşallah iyice şeker olmuş.. Yanaklar süper... O da araba hastası demek. Ah bu erkek çocuklar...

Enes'e de güldüm:) Demek kardeşini kız yapmak istiyor. Haha bir dahakine inşallah...

eatnes dedi ki...

selam acıkcası sabrına hayranım benım kızımda 3.5 aylık nedense son gunlerde gece 4 de tum uykusunu almış gulucukle ıle uyanıyor ve uyumuyor sesler cıkarıyor guluyor ılgılenılmeyıncede ağlıyor senın gıbı salla saalla seklınde geceyı ağırtıyoruz bır bakıyorum sabah olmuş yorgunluk hat safha baş ağrısı bır yandan..allah sabır versın hepımıze

muko dedi ki...

merhaba,iade-i ziyarete geldim,
na kadar tatlı çocukların var maşallaah rabbim en güzel günlerini görmeyi nasip eylesin inşşş...

Kuaybe dedi ki...

Ah Ahh, mazlum bebe gözünü açmış anlaşılan :P

Allah kolaylık versin Sühendan.. En azından biri uslu diyordun, şimdi ikiye katlandı herşey desene..

Kardeşi olan çocuklardaki bu gerileme kaçınılmaz demek ki.. O kadar çok kişiden duydum ki.. Ama geçici bir dönem olduğunu biliyorum.. İnşaallah Enes bir an önce büyümeye karar verir :))

sühendan dedi ki...

Aysun.Beni görüp de düşüncenden vazgeçmeni istemem ama benim için 3 yaş aralığı hiç iyi olmadı.En azından yuvaya gidiyor olsaydı bu kadar zor olmazdı.

Emin araba hastası olmazdı belki ama...Abi örnek olduğu için bu kadar çabuk tanıştı arabayla.İnş. küçük yaşta abisinin her yaptığını yapmaya kalkmaz.

Amin eatnes.Allah tan Emin gülücükler saçıp oyun istemiyor.Ama bazı geceler ayağımdan inmediği oluyor işte.
Evet uykumu alamadım mı benim de başım çok ağrıyor ve bütün günü asabi vaziyette geçiriyorum.

sühendan dedi ki...

Teşekkürler muko.İnş. hepimize nasip etsin Allah.

Evet Kuaybe.Annelerimiz hep der ya "çocuklar büyüdükçe dertleri de büyüyor." diye.Biliyorum şu an bunu söylemek için çok erken ama öyle gerçekten.
İnş. daha fazla gerileme yaşamadan bu özenti sona erer.

Yasemin yorum geldi yayınla dedim ama nereye gitti bilmiyorum.Ben de sık sık güncellemek istiyorum ama inan olmuyor.Enes bilg. başında izin vermiyor.Emin ne zaman bilg. başına geçsem gelip reset yapıyor ya da abisinden nasibini alıyor.Uyuduğunda da okdar yapılacak iş oluyor ki...Ancak onları hallediyorum.Ama eski yazılarımızı okumuşsun.Fena mı...:)