24 Mayıs 2008 Cumartesi

BİZDEN HABERLER.......

Emin sünnet olalı bugün bir hafta oldu ama hala iyileşemedi.Darlık olduğu için doktor "yanık gibi iyileşecek" dedi ve öyle de oldu.Günde 3-4 kere krem sürüyorum.10 güne kadar iyileşmesini bekliyorum.Enes de sünnet olduğunda 10 aylıktı ve onda da darlık vardı.Ama böyle şeyler yaşamamıştım ve iyileşme süreci daha kısaydı.Narkozlu yaptırmadım.Normal olarak sünnet oldu ve 10 dak. kadar ağladı.Doktor uyuştuğu için acımadığını söylese de Emin ellerinin ve ayaklarının tutuluyor olmasından hoşlanmadığından hiç susmadı.En sevdiği şeyleri yanımda götürmüştüm ama onlar da işe yaramadı...:(




İlk gecemiz gayet güzel geçti.11 aydır uyumadığı kadar uyudu.Ne olduysa ikinci geceden sonra oldu.Ya geceleyin ya da gündüz olmak üzere yaklaşık 10 dakikalık bir ağlama krizi oluyor.Ne yapsam susturamıyorum.Bu da beni hem üzüyor,hem de yoruyor.Şu an bütün ağlamalarını sünnetine bağlasakta bana bağırsaklarıyla ilgili bir problemi varmış gibi geliyor.Bacaklarını karnına doğru çekip bir ağlayışı var ki...Bir de hem ağlamaktan,hem de herhalde çektiği acıdan bir ter boşalıyor yavrumdan.Gören banyo yapmış da saçını kurulamamışız sanıyor.Sünnet yeri tamamen geçtiğinde hala ağlamaları devam ederse bir doktora götürmeyi düşünüyorum.Belki de geçici bir gaz sancısıdır.Çünkü bu aralar bende de çok var ve sütten ona geçiyor olabilir.




Küçük yaşta yaptırmanın faydaları:


-Naz yapmayı bilmediklerinden gerçekten acı çektiklerinde ağladıklarını düşünüyorum.


-Küçük olduklarından daha kolay yara yerleri iyileşiyor.


-Krem sürmek için daha kolay zapt edebiliyorum,kaçamıyor.


-Bezliyken daha rahat oluyor.




Zararları:


-Konuşamadıklarından nereleri ağrıyor anlaşılmıyor.Biz de olduğu gibi.Sünnet yeri mi ağrıyor,gaz sıkışması mı var,karnı mı ağrıyor anlayamıyorum.


-Küçük ve savunmasız oldukları için insan kıyamıyor ve acıyor.




Olan biteni anlamaya çalışan Emin...

Aslında doğduktan sonraki ilk yedi gün acı duyguları gelişmemiş oluyormuş.Ben de onun için doğar doğmaz yaptıracaktım ama Emin ememediği için üç gün geceleri hiç susmaksızın ağladı.Sesi yukarı mahalleden duyuluyormuş.Bir de buna sünnet eklemek pek akıllıca gelmedi.Bu zamana kaldı.




Enes bu arada kardeşim sünnet olmuş,canı acıyor demedi.Yapacağını yapmaya devam etti.Artık o kadar sinirliyim ki...Kendimi tanıyamıyorum.En ufacık bişeye ya da eskiden kızmadığım şeylere artık tahammülüm yok.Sinirlerimi aldırmak istiyorum...:)




Bir haftadır yazamamamın nedenlerinden biri de,dün otuz kişilik bir misafir grubu vardı.Misafirlerimiz için ,sünnetli çocuk ve bir de abisiyle hazırlandık.Bu işi de halletmiş olmanın hafifliğiyle bugün rahat rahat yazabiliyorum.

Bu da misafirlerin geldiği gün sünnet çocuğunun, oturarak ve boydan çekilmiş hali...:)

16 yorum:

уαѕємin... dedi ki...

oyy kıyamam minik erkeke yaa

inş bir an önce geçer ağlamaları da sende sinirlerini aldırmak zorunda kalmazsın canım :))

resimlerde de kaçacak yer arıyomuş gibi çıkmış paşa artist ya

öpüyoruz sizi ;)

YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) dedi ki...

SÜHENDAN,
Maşallah maşallah....
Rabbim hep iyi haberlerinizi almayı nasip etsin.
Çok sevindim.
İnşallah bundan sonrası da sorunsuz geçer.
Telaşeler de geçince şööyle bir güzel dinlenme fırsatı bulursun umarım.
Tabi bunu yapabilmek için önce bir yardımcı lazım sana yoksa çocuklarla mümkün mü di mi?
Yardım edenlerin bol olsun canım.
Ayrıca paylaşımların,tecrübelerin için de teşekkürler.
Malum bendeniz de bir erkek annesiyim ya.
Aynı yolun yolcusuyuz yani:)

Esra dedi ki...

ahh canım koyamam İnşaallah en acilinden iyileşir de rahatlar yavrucak.Bebeklere özelikle içim acıyo konuşup acısını dile getiremiyorlar diye..Allah sabır ve şifa versin canım...
İlk gece hiç aglamaması ilginç,hala uyuşuklugu devam etmiş olabilir ya da gunduz cok agladıgı için yorgunluktan uyanamaya hali kalmamış olabilir:)

Anne ve Bebisi dedi ki...

ah canim benim, kisa surede iyilesir insallah. umarim sen de dinlenmeye firsat bulursun. 2 cocuga bakmak cok buyuk bir is. ama bir bakacaksin ikisi de kocaman delikanli olmus, bugunleri, yaramazliklarini gulerek anlatacaksin onlara:) cok bilmis gibi konustum ama napiim umut fakirin ekmegi:P biraz da kendime soylyuorum sanirim bu sozleri:))) deriin deriin nefes al burnundan, agzindan ver:))

Hamarat Anne dedi ki...

gecmisler olsun cabucak iyileşsin yara yeri inş.

kucucukken sunnet olmasının artıları daha cok,bir oglum yok ama olursa ben de dogumunde kestirmek isterim pipisini:) gerci babası farklı dusunuyor ama,o aglamaları nazlanmaları ceken ben olacagımdan pek dinlemeyeceğimi dusunuyorum:p

Elif dedi ki...

Hayırlı olsun en büyük acısı bu olsun.aynı bizim yaşadıklarımız seni okuyunca Emremi düşündüm ve gözlerim doldu.Enesi büyüyünce yaptırcam herhalde dayanamıyorum ben ya .zararları kısmı ben de daha ağar basıyor sanırım.

gül dedi ki...

tez zamanda eski huzurlu günlerinize dönmeniz dileğiyle
Allah yardımcın olsun

Adsız dedi ki...

sevgili sühendan ne diyeyim allah gücünü ve sabrını artırsın zor dönemler tabii enes te yaş durumuyla eminden bile daha bebek olabilir.ondanda çok şey beklememk lazım ..2 çocuk annesi olarak bende yaşadım bunları ama çok güzel günler sizi bekliyor bundan emin olabilirsin:) minik erkeğide kutluyorum bu arada umarım sıkıntıları bir an önce geçer..sana ve yavrularınada sevgiler yolluyoruzz..

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

çok geçmiş olsun canım. inşaallah biran önce düzelir minik adam... erkenden oldu da bitti maşaallah :D
biz büyüyünce yaptırcaz artık kaldı bizimki. ama sünnet olan bebelerin annelerini okuyunca ben ozaman da kıyamam gibi geldi :DDDDD

Kuaybe dedi ki...

Tekrar "Oldu da bitti maşaallah.." Sühendancım..

Yanlız neden ağladığını anlayamadım yavru kuşun.. Bezli olduğu için mi acaba? Değip acıtıyor olabilir çünkü.. Yusuf kesinlikle bağlatmıyor mesela.. İki kere denedik, çıkarttırana kadar ağladı :((

Ya da acıyacak korkusuyla kaka yapmıyor ve o sıkıntı veriyor olabilir..

İnşaallah hemen atlatır yavru kuş..

Ayrıca sünnetli çocukla blog yazmak ne ki? Sen 30 kişiyi ağırlamaktan heber ver!!

Şekerci Butik dedi ki...

çok geçmiş olsun minik adama..maşallah diyelim önce...

bende dayanamayanlardanım sanırım kesinlikle küçükkene yaptıramam dedim..halada diyorum..zor bir iş...Allah kolaylık versin canım..

Umarım ağlamalarıda çabuk geçer..

öpüyorum o yakışıklı sünnetli minik adamı..

sevgiler..

AYSUN dedi ki...

Ben geç kalmışım:( Tebrik ederim Allah damatlığını da göstersin inşallah...

Sanki büyümüş sünnetten sonra:P

30 kişi mi? Nasıl yetişebildin canım yaa... Harikasın...

Açalya dedi ki...

Ah canim, gecmis olsun, hem de tebrikler sunnet cocugu olmus Emin`cik.

KeLeBeK dedi ki...

geçmiş olsunnn olmuş da bitmiş maşaAllah :)) ben e bir oğlum olsaydı doğumunda kestirmeye niyetliydim sabahnurun dediği gibi eşim pek taraftar olmasa da... sanırım babalar şöyle anlı şanlı sünnet düğünü yapmak istiyor aklı kıserken :))

Ayşe dedi ki...

Suhendan, oncelikle hayirli ugurlu olsun minik Emin in sunneti..Rabbim herdaim mutlu ve hayirli gunlerini gormeyi nasip etsin...Oglum 7 yasinda ve malesef daha sunnet olmadi;( bu yaz yaptiracagiz bizde insallah..ama dedigin gibi en guzeli dogumunda...

annesi Enes de kiskanclik gostermis olabilir..ister istemez ilgiler emir e yogunlasmis olabilir cunku bu donemde...bizde genelde oyle olur, azcik digerine fazla yonelsek, oburu hemen olumsuz ozelliklerle dikkat cekmeye calisir malesef :(

bu arada 30 kisi mi dediin? ama olmaz ki yaa, iyice iyilesseniz de oyle gelseler daha iyi degilmiydi..ama masallah ustesinden gelmissin..

yastuf dedi ki...

Ben yeni gordumyaziyi,gec kalmisim.


hayirli,ugurlu olsun sunetniz,cbucak iyilesir insaallah yakisiklinin yarasi.


Rabbim dugunlerinide hayirlisiyla gormeyi nasip eder ins...



Sevgiler:-)