12 Mart 2008 Çarşamba

İçimiz - Dışımız SÜNGERBOB KAREPANTOLON ... :P

Kedime inanamıyorum.Bana sorsalar; ya da birinin çocuğunun çok televizyon veya bilgisayar izlediğini görsem zararlı olduğunu söylerdim. Ama Enes gününün neredeyse bütün kısmını bilgisayarda süngerbob izleyerek geçiriyor ve bu vicdan azabı da bana yetiyor.Babası internetten indirdi.Yetmişdört bölüm dizi halinde.İzlemekten de bıkmadı.Bana artık öğğ geldi.Bir de durup durup aynı bölümleri izliyor.Dayanamıyorum.


Aslında izlemesine engel olabiliyorum.Ama bilgisayar kapanır kapanmaz sanki kardeşi bu eve yeni gelmiş gibi çocuğa dadanıyor.Emin zaten sulugöz ve çok nazlı:( Daha abisini uzakta görse ağlamaya başlıyor ki ;bir de Enes yanına gittiğinde iş iyice zorlaşıyor.Enesle resim yapıyoruz.En fazla 10 dakika;kitap okuyoruz,en fazla 15 dakika sürüyor.Sabah 6.50 de uyanınıca gün zaten bitmiyor.Çıkmazdayım.Bilgisayarda uzun süre çizgi film izletsem Enes e zarar,kapatsam Emin e zarar...İki ucu....................





Gittiğimiz yerlerde de televizyon varsa orada da ya yumurcak tv veya kanal d çocuk...Mutlaka bişey buluyor.Ben de daha çok çocuklarla birlikte oynamasını istiyorum.Hem sosyalleşme açısından,hem birşeyler paylaşma açısından...Olmuyor,olmuyor...


Anaokuluna göndermeyi düşünüyorum.Bu konuda da nasıl fikrimin değiştiğine inanamıyorum.Anaokulunda çalışırken okula gelen üç yaşında,annesi çalıştığı için mecburen okula gelen çocuklara acırdım.Annelerinden zorlukla ayrılır,arkasından gözyaşı dökerlerdi "anne" diye...Gerçi sonra susarlardı ve okula alıştıktan sonra güle oynaya geldikleri bile olurdu.Ama gözüme küçük gelirdi o anne kuzuları.Şimdi ise benim üçbuçuk yaşındaki oğlum gözüme büyük geliyor ve okula gidebilir diye düşünüyorum. (Bir bebek bendeki duyguları da nasıl değiştirmiş.) Enes de hiç gitmek istemiyor okula."Ne zaman gideceksin okula?" diyorum da hemen cevabı veriyor "gitmeyeceğim" diye...


Gelelim Emin Bey e...

Oğlumuz iki kolu üzerinde döne döne evi talan ediyor.Abisini arabaları,tahta oyuncaklar ne varsa döküp ağzına koyuyor.Onun için yanlız bırakmaya korkuyorum.Zaten odadan çıksam da ağlama başlıyor.Yanımda mutfağa götürüyorum.Mama sandalyesinde yemek yerken duruyor.Ama iş yapmak için bıraktığımda çok sıkılıyor.

Sonunda mama sandalyemizi aldık.Aldığımız günden beri rahat yemek yiyebiliyorum.Yoksa emin kucağımda yemeklere atlıyor,Enes "beni yedir" diye ağlıyor çoğu zaman yemeden kalkıyordum masadan.Mama sandalyesi gerçekten büyük rahatlıkmış.

.....................................................................................

Bu arada kendime atkı gibi bişey başlamıştım.Şu ana onu bitirdim.Şimdi de Emin e tığ şişten battaniye yapıyorum.Ne yapayım.Ben dedim...Kuaybe ve Sabahnur...Beni de heveslendiriyorsunuz diye:) Tabi ki sadece biryere gittiğimde ve Emin i uyuması için ayağımda sallarken yapıyorum.

Bu resmi çektiğimde daha yeni başlamıştım.Ama şimdi bitirdim.Başladığım günden beri bloğa koyacağım diye bekliyordu:)

Yarın liseden arkadaşlarım yuva açıyor.Yuvanın açılışına gideceğim inşaallah.Belki enes de sever de okula gitmek ister.

NOT:Bazen çocuklardan fırsat bulamıyorum ve yorumlara cevap yazamıyorum.Kusura bakmayın olur mu?

Tam yazımı yazıp "yayınla" diyecektim ki ;oturduğum sandalye bir ileri,bir geri gidiverdi.İlk önce Enes yaptı sandım.Aslında deprem olduğunu anladım ama anlamamazlıktan geliyorum.Evde çocuklarla yalnızım.Enes benden uzakta oyun oynuyordu.Deprem olduğu kesindi.Elim ayağım birden titremeye başladı.Bütün afetlerden çok korkuyorum.Allah ım bir daha yaşatma.İnsan kendini değil o an hemen çocuklarını düşünüyor.

10 yorum:

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Canım Allh kolaylık versin ne zor durumda kalmışsın inan yakın olsam sana yardıma geleceğim.(evde canım sıkılıyoooooorrr benimde)Hiç birşey yapamasamda birinden birini oyalarım çocuklarla aram çok iyidir:)Kıyamam ben sana.İnşallah herhangi bir sıkıntı olmadan atlatırsın.Cocuğum yok ama anaokulunda olmalarından helede ufak yaşta gitmeleri bana hiç hoş gelmiyor nedense sakın yanlış anlaşılmasın anne değilim sadace karşıdan konuşuyorum:))))) selam ve dua ile sevgiler.

Esra dedi ki...

Allah yardımcın olsun canım..Ben yuvaya gitmeyi tavsiye edenlerdenim:) eminim sünger bob dan daha çok şey katacaktır Enes'e.Zaten 3 yaştan sonra çocuğun sosyalleşmesi açısından da tavsiye ediyor uzmanlar..Yine de sen bilirsin tabiki.Rabbim hayırlısını nasib etsin..

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

allah yardımcın olsun canım. çok zor bir durum. ama sen şu yuva işini iyce bir düşün derim. gerçekten de farklı şeylerle ilgilenemesi iyi olur enesin. hem emin de rahat eder bu dönemde... bilgisayardan daha iyi olacağına eminim.
bu arada msn ye gel sana mühim haberlerim var :D
depremi ben hissetmedim allah'tan. yoksa tüm gece nöbet tutardım. talha'nın başında :( rabbim muhafaza etsin cümlemizi.
arkadaşlarına hayırlı olsun yuvaları :D

Kuaybe dedi ki...

Bu sünger bob nereden indirildi acaba? Benim acilen ihtiyacım var da.. Yusufcuk için değil yanlış anlaşılmasın, valla kendim seyredicem :)) Bayılırım ben ona.. Gece gündüz hiç durmadan izleyebilirim galiba.. Vahim durumdayım yani :P

Örnek çok güzelmiş.. Ellerine sağlık gerçekten.. İki çocukla onu örmeyi başardığın için seni tebrik ediyorum..

Ve bence de, kreş ya da oyun grubu çok ama çok iyi olur Enes için.. O enerjiyi bir şeklide atması lazım ve sürekli ekran başında olmasından daha sağlıklı.. İnşaallah onun da seveceği biryer çıkar karşına..

Hamarat Anne dedi ki...

bence de yuvaya gitmeli ozellikle tvden baska sosyal seylerin oldugunu da gormeli.

atkına bayıldım kaldi ki ben de bundan mpye ormustum dogumgunu hediyesi olarak:) eline saglık beyaz da cok guzel duruyor..

bir de ze cizgi film izlemez ben izleyince izliyor yavrucak bizim evin enesi benim:))

YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) dedi ki...

Ya Allah yardımcın olsun. Ben birini idare edemiyorum zaman zaman. Ayrıca örnek çok güzel ama ben anlamadım o atkı değil di mi?
Deprem beni de çok korkuttu. Daha doğrusu panikledim. Allahtan yalnız değildim.

Elif dedi ki...

bizim dershanede hocalar çocuklarını 40 ı çıkınca getiriyorlardı kreşe.tabiki çok zor bir şey ama bende seneye düşünüyorum kreşi 2 yaş için uygun bir yer bulabilirsem.evde yeterince onla ilgilenemiyceğimden eminim.çok sıkılıyor daha şimdiden.en azından yarım gün gitse birşeyler öğrenir sosyalleşir diye düşünüyorum.ama 2 yaş çocuklarını alıyorlarmı bilmiyorum.
1 haftadır internete giremiyordum bi açtım her blogda sünger bob fırtınası esmiş:)

bende hissettim depremi.anne olunca daha çok korkuluyormuş depremden.belki biraz da hamileliğin verdiği ruh haliyle hep en kötü ihtimalleri düşünüp gece uyuyamadım.Allah hepimizi korusun tüm kötülüklerden...

Anne ve Bebisi dedi ki...

Ah canlarim beniiim:)) Abi kardes buyuyene kadar biraz zor olacak sanirim ama insallah bir kac yil icinde her sey daha iyiye gider suhendancim:)
Enes'i tum gun mu, yarim gun mu gondermeyi dusunuyorsun krese?

sühendan dedi ki...

@bir hoş seda yardım isteğin için teşekkürler.Keşke yakın olsak da sık sık gelsen.Çocukları çok sevdiğini biliyorum.Sen çocuk düşünmüyor musun merak ettim?

Yuva konusunda evde ben ona yetemiyorum.Bilgisayar da zarar veriyor çok izlediğinden.Zaten bir yuvada iş bulursam ailece gidicez anaokuluna...

@Amin Esracım.Bakalım yalnız gitmeyi kabul ederse göndereceğim ben iş bulana kadar.

@Teşekkürler mta.

sühendan dedi ki...

@Kuaybe bu indirme işiyle eşim ilgileniyor.Sordum nasıl indirildiğini de sana inşaallah e-mail yoluyla bildireceğim.

Örneğimi beğenmene sevindim.İştahlandırdınız beni yaptıklarınızla...:P

@Teşekkürler sabahnur.Atkımı beğenmene sevindim.Sizlerden ilham aldım canım.Mp de güle güle kullansın.

@Amin yasemin.Atkı gibi boynuma takıyorum ama aksesuar olarak:)

@Elif 2 yaş altını alan yerler kreşler oluyor.Malesef bu sünger bob herkese sevdirdi kendini:)

@anne ve bebişi gerçekten şu an çok zor oluyor.İnşaallah dediğin gibi birkaç yıl içinde daha iyi durumda oluruz.
Gitmeyi kabul ederse ben yarım gün düşünüyorum.Tam gün için küçük olduğunu düşünüyorum.Çalışıyor olsam mecburen bırakırım ama evde olduğum için gerek yok diye düşünüyorum.