17 Mart 2008 Pazartesi

ENES KRUP - EMİN ROTA VİRÜSÜ


Evet.İlk önce Emin rota virüsü oldu.Perşembe gecesi başlayan kusmaya, sabah ateş ve ishal eşlik etti.Neyse ki akşama doğru kusması bitti.Cumartesi günü de ateşi kalmadı ama ishal hala devam ediyor.Gerekli sıvıyı aldığı için serum takılmadı.Evde iyileşmesini bekliyoruz.


Cumartesi gecesi de saat 1.30 Enes ağlayarak bir uyandı ki...Krup olmuş.Artık tecrübeli sayılıyorum.Eskiden her ay olurdu ve geceyi zeynepkamil de buhar alarak geçirirdik.Neyse ki, artık evimizde buhar aleti var da ihtiyacımız olduğunda onu kullanıyoruz.


Cumartesi günü arkadaşları sokağa çıktığı için Enes de çıkmak istedi ve ben de izin verdim.Bayağı oynadı.Ben arada camdan bakıyorum ne yapıyor diye...Bir baktım ki Enes bahçedeki uzayan çimleri biçiyor elleriyle.Eyvah ! dedim.Camdan bağırıyorum ama dinleyen kim.Çocuk çimen yemeği yapıyor:) Dinler mi beni.Aslında çimenle oynamasına kızmam ama yapılan alerji testinde çayır-çimen alerjisi çıktığı içindi bu tepkim.Ondan mı oldu,ya da o tetikledi mi bilmiyorum ama gecesinde de krup oldu:( Hala devam eden öksürüğü var.




............................................................................




Bu arada Enes e bilgisayarı yasakladım.Yasakladım derken sadece günde üç kere (sabah-öğle-akşam) yarımşar saat izlemesine izin veriyorum.Tabi ki bu durumdan herkes rahatsız.Enes daha çok izlemek istediği için kızgın.Emin yediği dayakların sayısı arttığı için kızgın.Ben ise ikisini öyle gördüğüm ve sürekli başlarını beklediğim için kızgınım.Mazeretimiz var "ASABİYİZ biz " :P


Bilgisayar kapanınca Enes biraz oyuncaklarına ilgi duymaya başladı.Biraz da bana yardım etmek istediği için ev işlerine...:)


Geçen gün toz alıyordum.Enes de bana yardım etmek istediğini söyledi.Ben de "iyi bari et" dedim.Ben siliyorum,o da arkamdan kuruluyor.Ben "teşekkür ederim oğlum bana yardım ettiğin için, sen olmasaydın ben bu kadar işi tek başıma bitiremezdim,ne güzel kuruluyorsun" dedikçe Enes -tabiri caizse- kendinden geçti.Bir ara ortalıktan kayboldu.Ne yapıyor diye bakmaya gittim.Hızını alamayan Enes gümüşlüğün de tozunu silmeye kalkmııııııışşşşşş............






Ortaya bu durum çıkmıştı.Ne yapalım."Cana gelecek mala gelsin" dedik.Kırılanları toplayıp,süpürdük.

İşte günlerimiz böyle geçiyor arkadaşlar...:) :(

17 yorum:

уαѕємin... dedi ki...

çok geçmiş olsun oğluşa Allahım dermansız dert vermesin

2 çocukla zor oluyo kendimden biliyorum bizde de var pc kavgası biri oyun oynıcam diyo diğeri mouse un derdinde

Kızma annesi Enesê oğluş toz almış :P

bizede bekleriz efenim ;)

Esra dedi ki...

aaaa siz de mi???Cok cok gecmis olsun. Allahtan ucuz atlatmissiniz.
:-(

Anne ve Bebisi dedi ki...

Ah canlarim:( Cok gecmis olsun :(

Havalar isiniyor olmali orda, insallah disari cikip oynar da Enescik evde pc falan ilgisini cekmez.

Gumusluge de uzulme bosver, ilerde gelininden bir tane istersin:P Oglunu ev islerine alistirmis olmanin karsiligi olarak :)))

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

rabbim şifa versin canım...

bilgisayarı sınırlandırman iyi olmuş. birkaç gün sonra alışır umarım... yalnız emin ne yapar onu bilmiyorum...
ne güzel sana yardım ediyor enes... işleri baya kolaylaştırır bu :D
bir de iyi tarafından bak. yeni çıkan süs eşyalarından almak için bir sebebin oldu :D değişiklik iyidir :D
sana kolaylıklar diliyorum...
bu arada pazar günü yad eyledik sizleri :D

Elif dedi ki...

Bizimkinde de yüksek ateş kusma vardı.acaba bizimki de mi rota virüsüydü de biz geçiştirdik.gerçi yakınımızdaki doktora gittik hiç iyi bir doktor değildi, çok az öyle üstten muayene edip antibiyotiği yazdı hemen.1 hafta sonra aynı hastalık tekrar ettiçok pişman olduk kendi doktorumuza gitmediğimiz için.

Çok geçmiş olsun sühendancım 2 çocuğun da hasta olması ne kadar zordur kimbilir.Allah yardımcımız olsun...

Emin e çok üzülüyorum çok masum bir yüzü var Allah onun da yardımcısı olsun:)

Esra dedi ki...

Çok geçmiş olsun..Bu aralar bütün bebişler hasta galiba..Allah tüm hastalara acil şifalar versin

firdevs dedi ki...

rota virusunu biz de yeni atlattik .
senin su an yasadigin herseyi ben de gecen yil yasadim :p

kucuk oglum dugdugunda buyuk oglum 2,5 yasindaydi . ben bu kadar kiskanc cocuk gormedim diye diye dolanirdim :p
ben de hep yanimda tasidim kucugumu :p yemek yaparken mama sandalyesinde oturup bana bakardi :p uyutunca kapiyi kilitlerdim :( abisinin siddetinden korumak icin :p
su an cok iyi anlasiyorlar :)

bence cok fazla endiselenme sunger bob konusunda :p yakinda bikar :) buyuk oglumdan biliyorum :)

onceden okuldan gelir gelmez bilgisayar basina gecerdi simdi yuzune bile bakmiyor ;)

okulda cok guzel seyler ogreniyor ;) bencee uyumlu bir cocuk olmasinda okulun onemi buyuk ;)

bastan hep aglardi :p babaaamm birakma beni derdi :p ama simdi cok mutlu ;) bence enesi okula gonderirsen daha rahat edersiniz :p ailecek :))

sevgiler:)

sühendan dedi ki...

@amin yasemin.Gerçekten iki çocuklu olmak zormuş.
Zaten kızamadım basiretim bağlandı herhalde:)

@evet archi*sugar.Bizi de buldu bu virüs.Yaşadıklarını üzülerek okurken biz de yakalandık.Evet Allah tan ucuz atlattık.

@teşekkürler anne ve bebişi.
Havalar iyiydi fakat bu hafta hep yağışlı olacak.Bende dışarıda oynar diye düşünüyordum fakat bu çimen alerjisi bizi bayağı hasta edeceğe benziyor.
Gerçekten gelinimden isteme işini hiç düşünmemiştim.Başak burcu olduğu için titiz de aynı zamanda.İyi akıl verdin Esra:)

@amin mta.
Senin fikrini de beğendim.Hiç bu açılardan düşünmemiştim kırılan eşyaları.Akıl akıldan üstündür diye boşuna dememişler.

sühendan dedi ki...

@elif rota virüsünde ishal de var yalnız.Sizde ishal yoktu anlaşılan.

Evet Elif merak ediyorum sizde iki çocukla durumlar ne olacak.Küçükken olan küçüklere oluyor da büyüdüklerinde intikamlarını fena alıyorlar bunu da unutmamak gerek.

@teşekkürler esra.Amin.

@firdevs söylediklerinle içimi rahatlattın.Ben karamsarım nedense bu konularda.Hep kötü yönleri geliyor aklıma.Ama yaşamış biri olarak inşaallah dediğin gibi olur da bizimkiler de iyi anlaşır.

Kuaybe dedi ki...

Ah küçük hastalarım benim.. Geçmiş olsun..

Bu aralar salgnlar var galiba yaa, hep hasta oluyor bebiller ard arda..

Sünger Bob canavarı için bir önerim var.. Bir bez üzerinde hamur yoğurmasını falan sağlasan iyi vakit geçirir mi acaba? Yusufcuk çok svemişti.. Şekiller falan öğretebilirsin mesela.. Kendi kurabiyelerini yapabilir hayalen :)) Sana az da olsa zaman kazandırabilir belki bu yöntem.. Ama tabii o hamur başka yerlere de bulaşırsa bilemem :P

Mumluk konusunda da Emineye katılıyorum.. Yeni modeller niye çıkıyor sanıyorsun ?

Mısır Patlağı :) dedi ki...

Canım sühendancım geçmiş olsun bebeler olunca işte ev işi zaten yapamıyoruz yapıncada eşyalardan biri o günün kurbanı oluveriyor :)

Hastalıkta bi eldim mi helede 2 çocuk varsa biri iyileşmeden diğeride oluyor derken anne yorgun düşüyor finalde onunla oluyor bari dikkat et sen sağlam kal bize ve minik bebbişlerine lazımsın öptük sizi mukkuja

AYSUN dedi ki...

Sühendan çok geçmiş olsun canım:( Allah tekrarından korusun şekerleri.

Annesi ne güzel yardım etmiş sana yavrucak aferin aferin...

anneminkizıyim dedi ki...

Canim,
sizlerede gecmis olsun, insallah simdi daha iyisinizdir.

Bas sagolsun dilegin icin cok tesekkürler, Allahim hepimizin gecmislerine rahmet etsin, malesef elden duadan basaka yapilacak yok, sevgiler....

Minik Patikler dedi ki...

Çok geçmiş olsun Allah şifa versin. İki çocukla hastalık çok zordur eminim.. Allah kolaylık ve sabır versin sana..

AYSUN dedi ki...

Nasıl oldunuz? İnşallah iyileşmiştir çocuklar...

AYSUN dedi ki...

Nasıl oldunuz? İnşallah iyileşmiştir çocuklar...

gül dedi ki...

önce canınız sağ olsun yerine daha iyisi gelir inşallah
benim esas sormak istediğim virüsün rota olduğu nasıl anlaşıldı hep okuyorum ve duyuyorum ama aynı belirtilerigösteren diğer hastalıklardan farklı olarak yapılan bir tedavisi ve ilcı var mı? şimdiden teşekkürler
aslı ve alperen'in annesi
ikisiyle zor olmuyor mu demişsin artık büyüdüler eskisi kadar zor olmuyor her yaş döneminin zorluğu farklı aslında...