24 Kasım 2008 Pazartesi

ENES-ÖĞRETMENLER GÜNÜ VE HAYATA DAİR...



(hazır vaziyette servisinin gelmesini bekleyen okul çocuğu)


Enes cuma günü okuldan geldi.Servisten inerken camdan bakıyordum.Karanlıkta başının sarılı olduğunu gördüm.Ödüm patladı.Okulda başına bişey oldu da sargı beziyle bandajlandığını falan düşündüm.Öyle bişey olsa mutlaka haber vereceklerini de biliyorum.Eve kadar çıkmasına bile sabredemeden "Enes başına ne oldu?" diye camdan bağırdım.(Dur bi kadın.Çocuk eve gelsin.Anlarsın ne olduğunu ama olur mu?Camdan yetiştiriyorum...:( Enes de cevap vermedi zaten.Ben iyice merakla beklemedeyim.
Sonra oğlumu karşımda bu güzelliğiyle gördüm.



Meğer başındaki okulda yaptıkları tac mış.Ben ise karanlıkta neye benzettim.Çok mutluydu zaten.Bende kötü bişey olmadı için mutluydum.
Kasım ayının ilk onbeş günü öğretmen "erken yatmanın önemi ve faydaları" üzerinde durmuştu.Son onbeş günde de eve biri gülen,biri de ağlayan olmak üzere iki adet kartondan yapılmış pvc ile kaplanmış yüzler gönderdiler.Eğer her akşam 9.00 ile 9.30 arasında uyursa gülen yüzle,uyumazsa ağlayan yüzle ertesi günü okula göndermemizi istediler.Oğlum her akşam kurallara çok güzel uydu istenilen vakitte yattı.Her sabah mutluluk içerisinde gülen yüzü boynuna asıp servise bindi.Sadece bir gece; bana, "okulda bir arkadaşlarının öğretmene çiçek getirdiğini,kendisinin de götürmek istediğini" söyledi."Tamam" dedim.Ben birgün alır gelirim sen de öğretmenine verirsin.İlk önce kabul etti.Sonra vazgeçti.Kalktı evde çiçek arıyor.Hani şu vazo içerisine konulan süs çiçekler vardır ya...Bir baktım onun gül kısımlarından koparmaya çalışıyor."Enes yapma yavrum.O kopmaz.Alacağımı söyledim ya.Bak uyku saatin geçiyor".Yok.Enes dolap tepelerinde vazo içinden çiçek koparma derdinde..Haliyle yatma saati geçti.Bende ertesi günü taktım boynuna ağlayan yüzü.Başladı ağlamaya."Gitmem bununla,çıkar".Servis kapıda bekliyor.Enes aşağıya inmiyor.Neyse boynundan çıkarıp çantasına sakladı ve o sinirle "öğretmenime göstermiycem"dedi gitti.Hafta sonunda da bu tac la geldi.
Birgün vaktinde uyumadığı için turuncu ve büyük yıldız yerine biraz daha küçük beyaz yıldızlı tacı haketmiş.Öğretmen ne bilsin.Kendisine çiçek götürmek için uyumadığını...:)))
Daha sonra meşhur lafını söylemeye başladı."SIKILDIM"...:((( Bu lafı duymaktan gına geldi diyebilirim.Sürekli oyalayacak bişeyler bulmam gerekiyor.Bazen önerilerimi de beğenmiyor.Bu da beni çıldırtmaya yetiyor.Neyse aklıma geldi.Daha Enes e hamileyken aldığım bir etkinlik kitabı vardı.Baktım içinde öğretmen günü ile ilgili bir de etkinlik var.Verdim onu "buna yapar mısın?" diye..."Sonra da öğretmenine hediye edersin.Öğretmenin de sevinir" dedim.Öğretmen lafı edilince zaten akan sular duruyor.İstekle kalktı resmi boyadı ve bugün öğretmenine aldığımız diğer hediyeyle birlikte götürdü.Bakalım akşama neler olacak...

İki üç aydır yemek sorunu yaşıyoruz Enes le...Küçüklüğünden beri iştahsız ve yemek seçen bir çocuk değildi.Şimdi de iştahı yerinde ama yemek seçmelerimiz aşırı çoğaldı.İstiyor ki hergün makarna,pizza,yengeç burger(hamburger) yapayım.Tabi ki hergün hergün bunları yapacak değilim.Kendimiz için yaptığımız yemeklerden yemesini istiyorum.Aslında zorlamıyorum.Ama tadına bir kere bakması için zorluyorum.Çünkü daha tadına bakmadan "bu kötü.Kötü yapmışsın.Ben bunu yemem.Yine mi dün yediğimiz yemeği yiyeceğiz?Anneler çocukları okuldan gelince yesinler diye güzel yemekler yapar" vs. vs.Sonu gelmiyor bu sözlerin.Diyorum ki eşim eve gelecek diye elim ayağıma dolaşmıyor ama Enes gelince yine nelere bahane bulacak diye elim ayağıma dolaşıyor...:))) Okulda ise herşeyi yiyor.Kapuska yemeğinden tut,brokoli çorbasına,sosisli makarnadan tut,ciğerli pilava kadar...

Geçen gün dedim ki:"okulda da bu yemekler pişiyor.Nasıl yiyorsun?

verilen cevap ilginç:"okulda yerim ,evde yemem!!!"

"Neyse" diyorum.En azından orda yedikleriyle gerekli vitamini alır.Bu görüntü de geçen gün yaptığım kereviz yemeğinin tadına bakması için zorladığım sahneden...(Halbuki eşim de çok beğenmişti yemeği.Ama aynı yemek için Enes teki surata bak...)

"Tamam yemesin kalksın" diyorum.Biraz sonra başlıyor."içim kazınıyor,ölücem.Yemek ver.Bisküvi yiyim,çikolata yiyim,şeker yiyim,corn flakes yiyim" demeye.Ben de izin vermiyorum.Yine bir savaş çıkıyor.Zaten hemen hazır savaş açmaya...

Pasta,börek çöreğe bayılıyor.Geçen gün zeytinli poğaça yapıp evde sıkıldılar diye hem piknik yapabileceğimiz hem de parkı olan bir yere gittik.Götürdü poğaçaları.Nasıl iştahlı iştahlı yedi anlatamam."Anne ben buna bayılırım,bayılırım.Çok güzel yapmışsın" dedi durdu...:)))

Yine geçen gün canı puding istemiş.Yemeklere de çok itiraz etmemişti.Tabağındakileri yemişti.Bari mükafat olsun dedim.Bütün malzemeleri kendisi koydu.Kendisi pişirdi.Ben sadece kaselere koydum.Soğumasını bile bekleyemedi.Hemen oturdu yedi.Bir yandan da "anne çok güzel yapmışsın,eline sağlık "diyor.Ben de "ben yapmadım ki ;sen yaptın ya...Senin eline sağlık dedim"Çok hoşuna gitti.Kikir kikir gülmeye başladı beklemediği bu cevap karşısında...

16 yorum:

Ayşe dedi ki...

Bu guzel yaziya yorum yapilmaz mi simdik ;))

Suhendan ne iyi dusunmussun ve Enes te masaallah ne guzel boyamis, ogretmeni eminim ki cok mutlu oldu bu hediyeyi gordugunde..ayrica Enes'in ogretmenine alismasi ve onu cok sevmeside cok guzel. Okulda erken yatmalari icin ugguladiklari taktikte cok hos, bak erken yatmaya hemen alismis bile simdiden ;) aslinda en buyuk boy yildizi haketmis, ogretmeni bilse ona cicek bulmak ugruna gec yattigini eminim kocaman yildizdan alirdi Enes ;)

yemek konusunda malesef tum cocuklar benziyorlar birbirlerine ama duzenli beslenmeleri icin de mecburlar alismaya..Demek hamburgerin adi yengec burger sizde, merak ettim niye oyle diyo ki enes? :))

Sevgilerimle canim.....

beyzanın annesi dedi ki...

erken yatmaya alışması çok güzel
başı sargıda diye okumaya başlıyınca endişelendim acaba ne oldu diye bir çırpıda okudum
neyse ki kötü bişey yok
kerevizi sevmemesi normal bence annesi ya çok zorlama istersen
neyse

sevgiler...

sühendan dedi ki...

Sağol Ayşe.Ben de senin yazıların için aynı şeyi düşünüyorum.
Enes sünger bop hayranı ve çizgi filmlerini de ilgiyle izliyor.Orada yengeç cafe var ve orada pişen hamburgerlerin adı yengeç burger.Ordan öğrendi ve o gün bugündür hamburgerin adı yengeç burger kaldı...:)

Evet b.annesi.Ben biraz pimpirikli bir anneyim.Hemen aklıma kötü şeyler gelebiliyor.Evet Allah şükür kötü bişeyi yokmuş.
Kerevizi sevmemesi normal ama saydıklarımdan başka hiçbir şeyi sevmediği için tadına bakma konusunda biraz ısrarcı davranıyorum.Sevmezse yine yemiyor zaten.

firdevs dedi ki...

ben artik yemek konusunda tavrimi koydum :p

onceden biz sofraya oturunca muhammed yemek istemiyor , tam sofradan kalkinca annee ben aciktim cikolata veerrr diyordu .

1 - 2 defa ac kalinca anladi sofrada karnini doyurmasi gerektigini :) simdi guzelce yemegini yiyor , sonunda da cikolata yiyor :)

boylece yemek aralarinda bir sey yemesine grek kalmiyor . yemekten sonra dislerini fircaliyoruz , diger yemek saatine kadar disleri temiz kaliyor :)

ama kiyafet secme konusuna henuz bir care bulamadim :(

AYSUN dedi ki...

Nasıl mutlu olmuştur öğretmeni hediyeyi görünce kimbilir:)

Yemek mevzusu beni de bazen çıldırtıyor...

Hamarat Anne dedi ki...

Öğretmeni sanslıymış,nasıl da seviyor Enes öğretmenini..

Ya kerevizi ben bile yemiyorum cocuk da haklı:p

okuldaki uygulama cok hosuma gitti,su tac meselesi.. bence cok akıllıca ve işe yarar bir sey:)

уαѕємin... dedi ki...

çok pimpirikli gördüm seni :)
eve gelmesini bile bekleyememişsin annelik duygusundan sanırım evhamlanıyoruz hemen

okulda erken yatmalari icin ugguladiklari aktivite çok güzel olmuş bizde böle uygulama yok sanırım bazen erken yatsa bile bizim ki bazen geç kalıyor

süper olmuş sizin taktik ;)

yemek konusu her çocukta oluyor dönem dönemm arkadaşlarıyla yemek yeemk daha keyifli geliyor sanırım onlara

hamarat oğluşu öpüyorummm

Mısır Patlağı :) dedi ki...

Maşşallah hakkaten çocuklar neden böyle börek çörek poğaça tarzı şeylere bayılıyorlar bende arad nazlışımla sabahları sıcak simit almaya çıkıyorum çok gzl oluyor : )

gunlukcugum dedi ki...

cok sevimli bir cocuk bu cidden bayiliyorum oglusuna masallah.annesi ya ben olsam ogretmenine soylerdim gec yatmasinin sebebini)yemek konusunda rabbim kolayliklar versin sana .sevgiler..

siyap dedi ki...

canım ya nasıl üzüldüm şimdi orta yıldız aldığına.derdi öğretmeni için çiçek bulmakmış...
ayrıca öğretmeni için yaptığı boyama da çok güzel eminim beğenmiştir oda.
ceren'in de bu aralar işi gücü hamurlu şeyler.normal yemekleri zorla yediriyorum ama bu tür şeylere hayran.
oğluşların ikisi de çok tatlı maşallah!
sevgileeer...

Elif dedi ki...

kerevizi yiyince benim de yüzüm aynen öyle olur.okulu, öğretmenini seviyor demekki darısı bizim başımıza.çocukların okulunda mutlu olması demek, bizim mutluluğumuz demek.

sühendan dedi ki...

Bende öyle yapıyorum firdevs."Yemeğini yersen istediğin çikolatayı verebilirim" diyorum.Bir nevi rüşvet oluyor ama ne yapayım.Bazen buna rağmen yemeden kalkarsa işte o zaman hem aç olduğu için hem de çikolata vermediğim için kıyamet kopuyor.
Bizde henüz başlamadı kayafet sorunu.Ne kadar geç başlarsa o kadar iyi...:)))

Evet Aysun.Bugün öğretmenle görüştüm de "çok beğendiğini söyledi".Enese de çok beğendiğini söyleyip sınıf panosuna asmış.Öğretmenin dediğine göre Enes mutluluktan uçacakmış.Koltukları kabarmış paşamın...:)

Evet Sabahnur.Öğretmenini çok seviyor.Çok güleryüzlü,kıpır kıpır bir genç kız...
Bu tarz uygulamalar genelde işe yarıyor.Öğretmende bunun farkında.

Evet Yasemin.Pimpiriklilik mi,evham mı bilemiyorum.Çoğu zaman evham olduğunu düşünüyorum.Hiç doğru bişey değil.Farkındayım.Değişmeye çalışıyorum.
Bence de arkadaşlarıyla yemek yemek daha zevkli onun için.

Simit bizimkilerin vazgeçilmezi mısır patlağı.Üsküdar a gitmek demek simit almak demek.Mutlaka almadan geçmiyorlar dükkanın önünden.Hele bir de yeni pişmişse hemencecik bitiveriyor...:)))

Teşekkürler R.E.G. annesi.Bende bir ara söylemeyi düşündüm.Ama daha söylemedim.
Amin bizden de size sevgiler...

Evet Siyap.Beğenmiş öğretmeni çok mutlu olmuş.
Ceren in kilolarının nerden geldiği anlaşılıyor.Demek ki o da hamur işi hastası...:)))

Evet Elif aynen.Okula mutlu gitmesi,okuldan mutlu gelmesi,öğretmeni için birşeyler yapmak istemesi hepsi beni de çok mutlu ediyor...:)))

zehra dedi ki...

masallah masallah yerım ben o ortaboy yıldızı :)

gül dedi ki...

maalesef yemek sorunu biz de de var
geçen sene özel bir anaokuluna gidiyorlardı ve ne çıkarsa yiyiorlardı ama bu sene okulda beslenme serbest böyle olunca hergün poaça, süt ve meyve koyuyorum. Çok zor ve kötü bir durum inşallah en kısa zamanda değişir hepimizin ki.
Öğretmen ve dedikleri tek doğrudur çocuklar için Allah bozmasın.
Maşallah o puding yapan o minik ellere

Şekerci Butik dedi ki...

ayyy enese bayıldım maşallah kuzuma...hehe tacıda süper olmuşşş...erken yatma etkinliğine ve şu gülen ve ağlayn yüz fikrine bayıldım ne kadar güzel bir uygulama olmuş..

yemek konusu hakkında yorum yapmayacağım yaralıyım ::)

hehe ama şu cümle süpper okulda yerim ama evde yemem...

oyy elleriyle birde puding yapmışş..maşallah sana..

canım nasılda pozağça istiyor 1 saattir..bi tarif buldum da çok basitmiş yapanlar da çok lezetli olduğunu söylyorda mayasız...merak ettim deneyeceğim..ama yarın kalkar kalkmaz şimdi saat 2 ye gelmiş :D

öpüyorum kuzuları ve seni sühendancım..

Minel dedi ki...

Anlaşılan kreşden çok memnun MaşaAllah,
canının birşeyler istemeside çok güzzel birşey,sevgiler