28 Kasım 2008 Cuma

EMİN in ASKERLERİ VE EMİN USULÜ AŞURE...:)))

Oyuncaklarıyla işte bu şekilde oynuyor.Arabalar olsun,hayvanlar olsun itinayla onları bir hizada diziyor.Sonra işi bitince de onları güzelce topluyor.Önemli olan oynarken o hizanın bozulmaması.Asker gibi diziyor o hayvanları küçücük parmaklarıyla...Enes de geldiği gibi hepsini altüst ediyor.Küçüklüğünden beri Emin aşırı sinirli.Herşeyi ağlayarak ve bağırarak hallediyor.Bunun tek sorumlusu Enes.Ne zaman ve nasıl bu huyundan vazgeçecek bilmiyorum ama Enes sinir etmekten hoşlandığı sürece bitmez bu ağlama ve bağırmalar...




Emin usulü tarifimize gelice...Gerekli malzemeler:


1.kırık çubuk kraker

2.(yiyicem deyip anneye soydurulup yenilmeyen) mandalina dilimleri

3.hurma (ramazanda sofralarımızı süsleyen)

4.ekmek parçası




Gerekli malzemeler önce biraz derin bir kaba konulur.


Daha onra ordan alınıp yere ,oradan da büyükçe bir bardağa el yardımıyla boşaltılır.



Bu şekilde gerekli malzemeler şekil değiştirip tanınamaz hale geliceye kadar ordan oraya,ordan oraya aktarılarak devam edilir.


Son olarak tatlımız istenilen kıvama gelince yenilir.Afiyet olsun...:)))



14 yorum:

AYSUN dedi ki...

Ellerine sağlık:) Ama bu tatlıyı Emin'in ellerinden yemek lazım:)

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

:D askerlere bak ne güzel de sıralamış onları öyle...
bu asabiyet geçer inşaallah arkadaşım.
aşure tarifi için de emin'e teşekkür ederim. ben denemem muhtemelen ama talha yapabilir :D

gunlukcugum dedi ki...

guzel bir tarif paylastigin icin teskur)asura gununede bir sey kalmadi tuzlu cubuk hi hi..)

Esra dedi ki...

Ne güzel diziyor maşaallah Emin'e,aşure yapan elleri de çok şirin:)

Adsız dedi ki...

valla bu asabiyet kalıcı oluyor..ve enessler hep böyle sanırım benim yeğenim enes kardeşi zeynebi böyle sınır hastası ettı resmen.. bebekken bıle o yaklaşıren cıglık atardı..halende cok sınırlı bı kızcağız.. ve zeynep her bagırıp aglama yada bagırma krızı gecırdıgınde..seslı bır sekılde...muhakkak bırı der ki:
ahh enes ahhh!!!!
yada ''bu kızı enes boyle yaptı der'' bı baskası..
ıns sızınkı gecer ama bunu yapmak tan cok zevk alıyor bu enesler sanırım..:S

YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) dedi ki...

Alttaki büyümeye çalışan orta boy yıldız çok hoşuma gitti.
Bende sınıftaki çocuklara yapsam mı naapsam madem etkili oluyor hatta şu gülen yüz ağlayan yüz harikaymış ama bir sorun var benimkiler 4.sınıf oldu:)

Aşure ilginç bişey ya ben hiç nu tariften yemedim, bir kase rica etsem:) :)Emin usta tattırır mısın?

уαѕємin... dedi ki...

o ellerin tadı değiyor onlara.. yenmez mi yenir tabi...

bizde sıralıyoruz oyuncaklarımızı öle tam nizami :)

Şekerci Butik dedi ki...

haha karışım harika olmuşş...ayy bu çocuklar yok mu...

oyuncaklar süper dizilmiş...tam asker hizasındalar :)

maşallah

öpüyouz canım,

zehra dedi ki...

emin ellerine saglık canım super olmus bu arada senın yumuk ellerını yerım ben :)

Adsız dedi ki...

Çok güldüm okurken. Alem bu çocuklar. Hiç akıl sır ermiyor yaptıklarına. Yalnız ben bu tertip intizam olayına çok şaşırdım. Bu yaşta bu düzen merakı nereden geliyor acaba? Annemiz çok mu titiz :)

muko dedi ki...

asker dizmiş çok hoş yaaa,aşurede eminin elinden olunca yarıca bir güzeldir..
sevgileirmleee..

SMİLENA dedi ki...

çok şekerler maşallah.allah bağışlasın.benim de iki oğlum var.epey zorluk çekiyorum bu ara.pek anlaşamiyorlar.zor işler .
iyi bayramlar...

Şekerci Butik dedi ki...

iyi bayramlar..

SELDA dedi ki...

şifa olsun :) çocuk yüreğiyle güzel bir iş çıkmış ortaya.Duam büyüdüğü rızık kazandığı günlerini görmeniz hayırlı bir yaşam sizin olsun.hayırlı bayramlar.