16 Şubat 2009 Pazartesi

ŞÜKÜR
Allah a şükür iyiyim.Bir daha olmadı.İnşallah bundan sonra da olmaz.İnternetten edindiğim bilgilere göre bol bol kendime "iyi olduğumu" telkin ediyorum."Kalbimin iyi çalıştığını,bir rahatsızlığımın olmadığını" söylüyorum.Hafiften başlar gibi olsa da kendimi dinlememeye çalışıyor ve başka meşguliyetler buluyorum.İş bende ve beynimde bitiyor bunu biliyorum ama gereksiz evham ve vesveselerle bu duruma geldim.Umarım bundan sonrası daha iyi olur.Oruçlarıma da ara verdim.Boşalan depolarımı enerji ve vitaminle doldurduktan sonra ara ara tutacağım inşallah...

Yorum gönderen,geçmiş olsun dileklerinde bulunan ve dua eden tüm dostlara teşekkürler.Dualarla ayaktayım.Hepinizden Allah razı olsun.


En sıkıldığım ve kalbimin daraldığı anlar çocukların birbirlerini yediği,sıkıştırdığı,kavga ettiği anlar.Bunları görmezden gelemiyorum çünkü Emin daha kendini tam olarak koruyabilecek yaşta değil.Bu durum beni çok rahatsız ediyor.Neyse ki Enes okula gidiyor.Allah yine de bir kolaylağını veriyor.Yoksa ne yapardım bilemiyorum.

Enes çok asabi,inatçı,sulugöz ve ağzı bozuk bir çocuk oldu.Dayakla zaten yola gelmiyor.İyilikle anlat anlat o da olmuyor.Neye kızıyorsak veya ne yanlışsa onu yapıyor.Duvarları çizmeyen çocuk duvar çiziyor,dolaplardan tencere tava döküyor,tükürüyor,küfrediyor ve dövüyor.Okuldan eve geliyor.İlk olarak kötü sözleri söylüyor.Sonra beni dövüyor sonra da başlıyor ağlamaya...Hala tuvalet sorununu tam olarak çözemedik.Karşımda sıkıştığından kıvranıp duruyor."Enes çişin var mı?" dediğimde "yok" diyor.Tuvalete zorla götürürsem yapsın diye "ben sana yok demedim mi bak,yok "diyor.Aslında öyle çok var ki...Ne yapmaya çalışıyor anlamıyorum.Artık tuta tuta pantolonundan ıslaklık gözüküyor.Söylüyorum.Onu bile kabul etmiyor.Kendi kafasına ne zaman eserse o zaman gidiyor.Okulda böyle bir sorun yaşamadığın söylüyor öğretmen...Uzun süre anaokulunda vakit geçirdiği için böyle şeyler yaptığını düşünüyorum.İyilikle kendisini "çok özlediğimi" söylüyorum.Sarılıyorum.Ama karşılaştığım şey tükürük ve dövme oluyor.Ne yapacağımı şaşırıyorum.Sevmeye de izin vermiyor.

Enes in okuluna gitmiştim ziyarete.Öğretmeni "Enes in okulda çok iyi olduğunu "söyledi.Çok sevindim ama ya evde..."Evde tam tersi olduğunu" söyledim öğretmen çok şaşırdı.

Akşam Enes e "öğretmeninin kendisini çok beğendiğini çok sevdiğini" söyledim.Sonra da "öğretmenin evde yaramaz olduğuna inanamadı" dedim."Onun için kardeşini döverken,bu yemek kötü ben bunu yemem dediğinde kameraya çekip öğretmenine göndericem.Çünkü öğretmenin inanmadı.Görsün evde nasıl olduğunu" dedim.Enes bir değişti."Tamam anne tamam çekip gönderme güzel davranacağım".Gidip kardeşine sarıldı."Aşkım aşkım" diye diye.Yemekte de sesini çıkarmadı.Arada diyorum "kamerayı getirip bir çekim "yapacağım.Hemen "tamam "diyor ama bu da kesin çözüm değil.Hem de ben hiç böyle davranmayı sevmiyorum.Tehditlerle...Yaptığımın yanlış olduğunu düşündüğüm halde yapmak daha da vicdan azabı çektiriyor bana...

Genel anlamda Emin e karşı daha iyi.Bazen birlikte oyun bile kuruyorlar ama artık Emin de durmuyor.Ya gidip Enes in oyununu bozuyor.Ya bilgisayarda Enes film izlerken filmi durduruyor ya da kapatıyor.Ya da boyuna posuna bakmadan abisini dövüyor,tokat atıyor.Bu defa da bu yüzden kavga çıkıyor.Yani anlayacağınız bizim evde kavga hiç bitmiyor,bu gidişle de bitmeyecek.İleride düzelirler gibime de gelmiyor.Bu duruma alışsam iyi olacak.

Emin tam bir bilgisayar hastası.Kapalıyken bile rahat bırakmıyor bilgisayarı.Açık görünce hiç göz açtırmıyor.Sürekli ağlama dinlemektense uyanıkken açmamak daha iyi.Onun için de artık internete çok giremiyorum.Uyuduğunda da evi topla.Yemek yap.Anca yetişiyor.

Bir de bu ara kürler le uğraşıyorum.Enes in astım ve alerjisi için keçiboynuzu kürü yapıyorum.Çok faydasını gördüm.Astım ilaçlarını kullanmıyorum ve krup olmuyor.Ayrıca saman nezlesi için de üzerlikotu tohumu kürü yapıyorum.Buharını sadece Enes değil ben,Enes Emin birlikte soluyoruz.Emin de merak ediyor.Başımızın üstünü örtüp ne yapıyoruz diye.O da başını sokuyor havlunun altına ve hep birlikte buhar soluyoruz.Eşim de süre tutuyor.Ailece çalışıyoruz yani...:)))

Kendim için de papatya kürü yapıyorum.(ama enes ve Emin de geliyor ne yapıyorum diye.Onlar da nasiplerini alıyorlar.)Sinüzite iyi geliyormuş.Daha yeni başladım.İnşallah burnum tamamen açılır.

Birkaç resimle yazıma son veriyorum...

Karşı komşunun oğluna ve bilgisayara olan aşkını ifade eden Emin.

(Çocuğu hiç rahat bırakmıyor.Sürekli seviyor ve öpmek istiyor.Sıkıştırıp ağlatıyor.Abisinden gördüklerini diğer çocuklara uyguluyor.)

Şaka maka büyüdü yaa...Boydan Emin kareleri...

Enes uyanır uyanmaz Emin i yatağına çağırıyor.Sonra da beni çağırıyorlar."Anne gel bize bak.Resmimizi çek"diye...:)))

Çadır yapmaya ve altında oynamaya bayılıyorlar.Bende hatırlıyorum.Kardeşimle çadır yapıp içine girip oynardık.Sandalyeleri koyuyorum.Üzerine de battaniye ya da yorgan seriyorum oluyor çadır....:)))

Bayılıyor böyle tuhaf kılıklara girmeye...

Geçen gün Enes sesleniyor "anne gel oyuncak köpeğimle beni çek" diye....Oğlum isterde ben çekmez miyim?Hemen çektim tabi ki....

Artık celtinmence pozlar verebiliyorlar.Yani birbirlerini ağlatmadan ve sıkmadan...

Hep böyle dost ve arkadaş kalsanız............Hiç de fena olmazzzzzzz:)))))))))))))

11 yorum:

Mısır Patlağı :) dedi ki...

Canım benm daha önceki postunuda okudum çok ama çok geçmiş olsun ...

Çocukların bazen öyle yorucu dönemleri oluyor ki insan ne yapacağını şaşırıyor rabbim hepimizin yardımcısı olsun İkisinin resimleri çok gzl Ufaklıkta baya büyümüş maşallah tulumlu resmşne bayıldım tekrar geçmiş olsun Öptm seni. sevgler.

SELDA dedi ki...

Aynen senin dediğin gibi onlarda çadır yaptıkları günleri anımsayıp gülecekler rahat olcanım sağlık herşeyimiz ,sen ne kadar sakin olursan oğlun üzerinde okadar başarılı olursun kardeşine biraz geç alışabilir belki hala onun kalıcı olduğunu kabullenmemiş olabilir sakin ol sevdirmiyorsa sevme kısa süre oyunlarla eğitmek en doğrusu sen becerikli bir kadınsınki rabbim 2 evlat vermiş kendine iyi bak sevgiler :)

Anne ve Bebisi dedi ki...

Masallah ozellikle Emin cok buyumus :)

Su an Elizabeth Pantley'in bir kitabini okuyorum, Aglatmaksizin Disiplin diye cevireyim:P Orada vardi boyle bir bolum, kardes kavgalari vs. Henuz bizim alana girmedigi icin atlamistim o bolumu ama donup senin icin okuyayim:)

Bu anlattigin, okulda ornek ogrenci ama evde bambaska tarzi bir sey de vardi, gozume carpmisti. Bir bakayim insallah tercume edip gonderirim.

Allah kolaylik versin diyeyim, gozum korktu diye de ekleyeyim:)

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

emin nekadar da büyümüş yahu... bize gelince getirmedin çocuğu tabi... ah ah enson nezaman gördüydüm tontişimi... düzelmene sevindim. umarım birdaha tekrarlamaz...
biraz dinlen sonra birlikte tutarız be arkadaşım :D

Esra dedi ki...

Valla senden ve Elif'ten sonra ikinci çocuk planlarımı baya bir erteledim diyebilirim:P tabi yıne de nasip bu belli olmaz,buyuk konuşmamak gerek:)
iyi olmana çok sevindim canım,Allah daha iyi etsin inş.
Eskiden beraber pek resimleri yok beraberken kavga ediyorlar falan diyordun öyle hatırlıyorum,şimdi baya bir ilerleme var desene maşaallah,resimler çok güzel.Allah muhabetlerini artırsın..
Biz de sandalyelerden çadır yapardık çok eğlenirdik:)
Vakit buldukça yaz yine,çok özlettirme ama:)

Şekerci Butik dedi ki...

sühendancım öncelikle sana tekrar geçmiş olsun canım...

iki kuzuyla baş etmek zordur tahmin edebiliyorum...Allah kolaylık versin...
kuzuların fotoğraflarına bayıldım çok şekerler maşallah...

Emin gerçekten çok büyümüş kuzuya yaaa..

milyonkere maşallh..

sevgiler..

уαѕємin... dedi ki...

resimde hiç kavga ediyorlar gibi gözükmüyor :) hep güzel güzel anlaşsalar bizi de üzmeseler çok iyi olacak ama büyüdüklerinde senin yazdığın bu yazıları ojkuyunca da gülüp geçecekler ..

çok geçmiş olsun hepinize.. KAmera olayıda akıllıca olmuş ama nereye kadar..

Anne ve Bebisi dedi ki...

Suhendancim,
kitabi karistirdim biraz.

Kardes kavgalari bolumu sizin duruma uymuyor bence pek. Yani sanki daha cok yasi birbirine cok yakin kardesler icin. Daha dogrusu Emin henuz kucuk kalir bazi seyleri uygulamada.

Okulda uslu evde yaramaz olmaya gelince :)

OKulda sIkI disiplin vardir o kadar cocugu idare etmek kolay olsun diye, kural bozan cocugu hemen uyarirlar, hareketini duzeltirler vs diye. Ama evde her sey daha serbesttir, cocuklar bunu farkettikleri icin de evde istedikleri gibi top kostururlar ipleri evde SIKI tutun diyor kisaca:p

Bir de anne babaya vurma, isirma, kufretme vs bolumunu okudum. Time out denilen bir cezalandirma yontemi var, bir nevi kosede tek ayak ustunde tutmak diyebiliriz :) Bunu uygulayin diyorlar.

Evin bir kosesini ceza kosesi yapin. Odasi olmasin, tv karsisi vs olmasin. SIKICI bir yer, belki banyo ya da koridor, koridorda bir sandalye ustu. Yasina gore kac dk kalacagi belirleniyor. 4 yas icin 4 dakika.

Yalniz sorunsuz bir zamanda cocuga durum anlatilacak. Eger sunlari sunlar yaparsan burada duracaksin, cezali olacaksin diye. Sonra istenmeyen seyleri yaptiginda oturatacaksin sanldayeye :)

Tabi kabul etmeyecek ama israrla geri oturtacaksin zamani bitene kadar.

Ilk zamanlar aglama, tepinme vs oluyor ama zamanla kuzu kuzu oturup cezalarini cekiyorlar ve hatta zamanla davranislarindan vazgeciyorlar. Super Nanny diye bir sey var da burada gosterilen, Ingiliz bir murebbiye terbiye ediyor cocuklari bu sekilde, ordan biliyorum :))

Time out yani cezasi bitince cok kisaca neden oraya oturtuldugunu soyleyeceksin. Iste, bana vurdun, bu yanlis bir sey diye. Kisa olacak konusma ki cocugun aklinda kalsin.

Bir de ozur dilemesini isteyeceksin.

Ondan sonra opup oksayabilirsin:))

Eger bu yontem ise yaramazsa bir psikolog-pedagogtan yardim almayi oneriyor EP.

Umarim yardimci olur bu yazdiklarim. Cok optum.

Elif dedi ki...

çok geçmiş olsun teyzemin kızında da panik atak çıkmış o metro da bayılmış onunki daha ileri safhası herhalde.mutlu olmaya çalış hep güzel şeyler düşün diycem ama Enes kreşe gidip düzeleceği yerde ordan kötü şeyler getirmiş eve.ben hep büyüdükçe her şeyin kolaylaşacağını düşünüyordum.seni böyle her okuduğumda ümidim kayboluyor.off off erkek çocukları mı böyle biz mi çok yumaşağız.çok zor işimiz Sühendan.o kadar zorluğun arasında senin bir de hastalık çıktı başına.Allah yardımcın olsun.bir daha tekrarlamaz inşallah.az kaldı, Emin de okula başlayınca iş imkanında gönlüne göre olunca güzel günler var kapında.ben böyle düşünmeye çalışıyorum ama tabi 1-2 saat mutluluk oluyor bu sonra yine gerilim bağırış çağırış.bizim evdeki en büyük çığlığım da "Emre yapma kardeşini acıtma yeter artık"
çok güzel resimler koymuşsun çadırın altındakine bayıldım.resimlerde Enes çok tatlı, çok masum, kardeşiyle çok iyi, anlattığın çocuktan eser yok:)

sühendan dedi ki...

Esra çok teşekkürler.Seninle ilgili olmadığı halde benim için o bölümleri okuyup uzun uzun yazdığın için.
Yazdığın yöntemi deniycem.Yani sandalyede düşündürmeyi.Ben yuvada çalışıyorken çocuk yanlış yapınca da böyle yapıyorduk.Ama ben evde hiç denemedim.
Sonuçları yazarım.Tekrardan teşekkürler.

Yorum yazan arkadaşlara da teşekkür ediyorum.Herkese ayrı ayrı cevap yazamıyorum.Enes hasta ve evde.işim de daha zor yani....

gül dedi ki...

walla esra'ya ben de teşekkür ediyorum bana da çok yarayacak bu sandalye işi çok vahim bir durumumuz yok Allaha şükür ama iyi fikir
sühendancığım sana Allah sabır ve şifa versin,inan bu zamanlar da geçiyor