10 Mart 2010 Çarşamba

ŞANS MI-TALİHSİZLİK Mİ BİLEMEDİM........?!!!!!!!!!

Kendi şahsımıza ait bir arabamız yok.Ara ara babamın arabasını,daha az sıklıkla da eşim yanımda oldukça kayınbabamın arabasını kullanıyordum.Son zamanlarda babamın arabasını alıp tek başıma çoğu yere gitmiştim.Ama iş kayınbabamın arabasını kullanmaya gelince değişiyordu.Hem eşim,hem de kayınvalidem tek başıma alıp arabayı kullanmama izin vermiyorlardı.Ne zaman bir yere gidecek olsak kayınvalideme "araba kapıda duruyor.Yürüyerek ya da otobüsle (her neyse) mi gideceğiz araba dururken? derdim.O da "evet olmaz.Araba dursun,bişey mişey olur ben korkarım.Çoluğunuz çocuğunuz var" derdi...

Dün kapı çaldı.Kayınvalidem bir akraba ziyaretine gittiklerini söyledi."Sen de gel"dedi.Ben de "hava çok soğuk.Eminle bu havada dışarı çıkamam.Arabayla gidersek gelebilirim" dedim."Olmaz" dedi.Zaten hep olmaz dediği için bende her fırsatta arabayla gitme isteğimi tekrarlıyorum.Sora da "kendine güveniyorsan gel" dedi.Allah ım yanlış mı duymuştum.Kulaklarıma inanamadım.Bir daha da sormadım.Hemen içeri girdim.Eşimi aradım."Annen izin verdi.Arabayla gideyim mi?"Gideceğimiz yer de yakın.Herkes bu arada gitti.Eşim de" izin verdiyse git o zaman" dedi.Ben hemen hazırlandım.Hazır arabayı da almışken yolumun tam aksine olmasına rağmen market alışverişi mi de yaptım.Gideceğim yere vardım.Arabayı parkettim.Bu konuda ayrı bir acemiyim.Bir de kayınbabamın arabası babamın arabası gibi küçük de değil.Onun için ayrı bir zor benim için...

Çıktım yukarı.Oturduk.Arabayla geldiğimi söyledim.Millet dalgada.Kayınbaban kızacak falan filan...Neyse kalkma zamanı geldi.Arabaya kimin binip kimin binmeyeceğine sıra geldi.Ben dedim "kimse binmesede ben alınmam.Nasıl geldiysem öyle de giderim inş..."

Neyse binmez diye düşündüğüm kayınvalidem,alt komşum(hamile),başka bir akrabamızın kızı,ben ve Emin bindik.Ben şimdi kayınvalidem ilk defa izin vermiş ve arabama binmiş ya....Kendimi ispatlayacağım ya....Hava kararmış ve yağışlı.Okullar dağılmış her yer insan ve servis aracı.........Arabayı çalıştırdım.Dönüş yapmam gerekiyor.İki tarafı da kaldırımlı bir yol.Önce öne aldım.Benim hesabım tek seferde dönüş yapabileceğimdi.Alışmışım babamın küçük aracına.Olmadı.Geri alıp tekrar ileri yapmak için vitesi geriye takıp gaza bir bastım.....Trank,
trunk.......Eyvahlar.....Ne oluyorlar.....

Ben dedim arabanın arkası göçtü.İnip arkaya bile bakmadan gideyim.Evde bakarız ne olduğuna....Bu arada bende karizma sıfır,ayaklar altında,kafamdan aşağıya da kaynar sular döküldü.

Gitmeye çalışıyorum.Har,hur diye sesler geliyor.Araba zor gidiyor.İçeridekiler korkulu,ben korkulu.Az kenara çektim.Korkunun ecele faydası yok.İnip bir bakayım dedim yediğim halta...Bir de inip bakarım ki....Egzoz yerde...Ne yapacağım şimdi.Hemen eşimi aradım.İnanamadı.Gülüyor."Sıkma canını" dedi."Hallederiz".Neyse koca fırçası yemedik diye seviniyorum.Yanımdan geçenler akıl veriyor.Bazıları beni iyice korkutuyor."İleri alırsan egzoz arabanın içine girer arabayı patlatır,geri al......"Orada öylece bırakacağım.Eşim gelip halletsin diye.Yolun tam kenarında değil araba.Biraz kenara çekmek lazım.Arabanın başında soğuk ve yağmurda beklerken bir taksici geldi.İndi aracından.Yattı arabanın altına.Ne yaptı ya da nasıl bağladıysa ekzozu tutturdu."Bu şekilde eve rahat gidersiniz" dedi.Ama ben korktum bir kere."Yok" dedim.Araba burda dursun.Bindik bize yardım eden taksiye.Taksici diyor."Abla sizin gibiler olmasa hiç iş yok.Birisi tekeri patlar değiştiremiyor.Taksiye biner.Birisi ekzozu düşer takamaz taksiye biner.Bize de iş oluyor"..."Sağol" dedim içimden, "moral veriyorsun...."

Eve geldik.Arabanın anahtarıyla ruhsatını hemen kayınvalideme verdim ki kayınbabam gelip benden alırken utanırım da adamın yüzüne bakamam.Görmesin beni....

Bir kayınbaba arabası hikayesi de burada bitti.Artık kayınvalidem de rahat,bende.Ne ben bundan sonra araba kapıda duruyor.Arabayla gidelim derim.Ne de kayınvalidem yok der.Ancak eşim yanımda olduğunda sürerim kendi arabamız olana kadar....

İşte arkadaşlar...Bu da arabayı vermeyen kayınvalidemin şansı mı,talihsizliği mi bilemedim?İçine mi doğuyordu dersiniz?



8 yorum:

sümeyye dedi ki...

hayırlısı demek lazım baska care yk sanırım..ama sakınılan göze çöp batar hıkayesı de kesın bır gercek...burada sızın hatanız yok bence.. olacagı vardı ama kayınvalıdenızle olması can sıkıcı.. sınır oldum ben burdan bıle.. ama keısnlıkle hatanız yok bence.. kayınvalıde de dıyodur ıcınden anneler bılır ıcıme dogar benım vıdı vıdı :)
annemde bır sey ıstemedıgınde (kendı annem) onu yaptıgımda hep bırsey olur..sınır olurum.. elektrık meselesı mıdır nedır :) ama bunu dıle getırınce cok sınır olurum annelık bılmem ne..anneler bu annelıgı kullanıyor mu ne :)

gecmıs olsun bununla.. olur boyle seyler

Esra dedi ki...

neyden korkarsan başına gelirmiş ya,kayınvaliden çok korkmuş bunu sürekli dile getirmiş ve başına geldi sonunda..belki de nazara gelmişsindir,ama sıkma canını canım,olur böyle şeyler.Şevkini kırmaz inş bu durum..
İnşaallah kendi arabanız olur da,kimseye hesap vermeden rahat rahat kullanırsın...

Rana Eslem GULMEZ dedi ki...

bu vesile ile araba sahibi olursun insallah guzelim...

Elif dedi ki...

tam artık araba sürebiliyorsun demek, gözün aydın diyecektim , sonuna çok güldüm:).daha da cesaretin gelmez sanırım:((
Allah biran önce kendi arabanı rahatlıkla sürebilmeyi nasip etsin

muko dedi ki...

ilahi arkadaşım güldürdün beni,ama kayınvalidenin yanında olması hiç iyi olmammış.hayırlısı yapcak bişey yok,en kısa sürede kendi arabanızı kullanırsın inş.

benDENIZbusra dedi ki...

sühendan abla kayınvalidenin mubarek bir insan olduğunu bir kez daha anlamiş olduk:)gönlü pek yatmayınca, işlerde bu şekilde gelişmiş.ama bu egzos vakası olacaksa küçük arabada da oluyor büyükte de...dert etme yani...
siz yaşarken eminim sıkıntılı dakikalar yaşamışsınızdır ama çok sürükleyici bir yazı olmuş:)
ayrıca enişteyi nikahta verdiği söze uyarak:) kötü günde de destek verdiği için ayrıca tebrik ve teşekkür etmelisin:)
daha sık yaz olur mu:)

gül dedi ki...

walla bence de kayınvaldenin gözleri önünde böyle olması çok kötü, karizma çizilmiş ama herkes böyle öğreniyor ne var yani
eşini tebrik ediyorum desteğinden
sen de takma kafana bence ve araba konusunu artık başka kişilerle konuş :)

YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) dedi ki...

Yaa ne macera olmuş kardeş. Yalnız bu kayınvalidenin olaylara tanık olması pek feci:( Neyse ki çok büyük bişey yok. Geçmiş olsun.