20 Aralık 2007 Perşembe

ENES Astım - EMİN Bronşiolit

Eveeeettt

Uzun bir ayrılıktan sonra geldik ama...

Bayram için annemlere gelmişken...,

Bir de yeni yazı yazalım ve son gelişmeleri paylaşalım istedim.

Yazmayalı ben sadece hastalıklarla uğraştım diyebilirim.


İlk olarak EMİN in hastalığından bahsedeyim zira abisinin hastalığı biraz uzun mesele...


Emin bir hafta boyunca arada sırada ateşlendi,burnu aktı,öksürdü.Bir hafta boyunca durumu düzelmeyip daha da kötüleşmeye başlayınca bir doktora götüreyim dedim.Zira evde iyileşmeyen ve kardeşinden ayrılmayan bir abi olduğu için:)))


Doktor gerekli muayeneleri yaptıktan sonra herşeyin gayet iyi olduğunu sadece üst solunum yolu enfeksiyonu geçirdiğini söyledi.Küçük olduğu ve anne sütü aldığı için ilaç vermedi düzelir diye...

Ama durum doktorun düşündüğü gibi olmadı.Öksürüğü,burun akıntısı iyice arttı.Baktım hırıltı sesleri gelmeye başladı.Gece öksürük yüzünden yatamıyordu.Bir hafta sonra dayanamadım tekrar götürdüğümde bronşiolit olduğunu üzülerek öğrendim.Şu an abisinin buhar makinasından buhar alıyor.Umarım iyileşir.Çünkü bütün günüm onlara buhar vermekle geçiyor.

Artık alıştı.İlk zamanlar sesinden korkup bayağı bir ağlıyordu ama şimdi sıkılıp uykuya daldığı bile oluyor.

Gelelim ENES e...

Enes yaklaşık olarak bir yaşında bronşit oldu.Her ay hasta oluyordu.Artık bir ayda iki şişe antibiyotik bitiriyorduk ama etki etmiyordu:(

Daha sonra ben doktoru değiştirmeye karar verdim.Bu doktor artık antibiyotik yerine iğneyi tercih ediyordu.Bir de astım ilaçları kullanmaya başlamıştık ama astımdan korumak için olduğunu söylüyordu.Bu arada bronşit yerini alerjik rinit,krup ve astım-bronşite bırakmıştı.Astım ilaçlarını kullanmak için de bir alet vermişti.Onunla ilaçları sıkıyorduk.Bir de doktorun tavsiyesiyle odayı nemlendirmek için soğuk buhar makinası aldık.Fakat belli bir süre sonra yeniden çok sık hasta olamaya başlayınca geçen hafta başka bir doktora götürdüm.Çocuk doktoru ENES in çok sıkıntıda olduğunu,nefes almakta zorluk çektiğini söyleyip ekledi:

-Sen hiç bu çocuğu göğüs hastalıkları doktoruna götürdün mü?Sana hiç astım diyen olmadı mı?Neye uğradığımı şaşırmıştım.Çünkü neredeyse hiç doktordan çıkmıyorduk ama direk astım dememişlerdi!!!

Hemen ertesi gün için göğüs hastalıkları ve alerji doktorundan randevu aldık.O geceyi nasıl geçirdim Allah biliyor.

Doktora gidip de şikayetlerimi söylediğimde:

-Çocuğunuzu dinlemeden ASTIM derim dedi.

Enes in sırtını dinlediğinde ise:

-Siz hiçbirşey demeseydiniz şu gelen hırıltıyla ASTIM derdim dedi.

Teşhisimiz konulmuştu.Sıra geldi tedaviye...

İlk olarak alerji testi yapıldı.Polen,çayır-çimen,rutubet ve küf e karşı alerjisi olduğu anlaşıldı.

Doktor bana:

-Eviniz rutubetli mi? diye sorduğunda

-Evimizde hiç rutubet yok dedim...

AMA..........

Ben bir senedir kış aylarında odayı nemlendirmesi için doktor tavsiyesiyle(?) oda nemlendiricisi alet kullanıyorum dediğimde.....

Doktor.........Astım hastalarının odası kuru olmalı dediii......

Yani ben bir senedir bilmeden evladımı ellerimle hasta etmişim.Çocuğun alerjisi varmış da haberimiz yokmuş.

Kullandığımız astım ilaçlarını verebilmemiz için nebulizatör tavsiye etti.Şu an Allah a şükür iyi...

Allah kimseye dermansız dert vermesin.

Hastalıkla imtihan etmesin.Amin.

Çoookkkkk uzatmışım.Durum bundan ibaret arkadaşlar.

Tüm okuyucularımızın Kurban Bayramı mübarek olsun.

16 yorum:

Anne ve Bebisi dedi ki...

Sizin de bayraminiz mubarek olsun.
Cok uzuldum cocuklara, Allah dermansiz dert vermesin. Insallah en kisa zamanda atlatirlar. Cok optum ucunuzu de.

Esra dedi ki...

Çok geçmiş olsun.Allah acil şifalar versin yavrularına...
hayırlı bayramlar

Hamarat Anne dedi ki...

Ne doktorlar var ya, deli oldum ben burda sen ne hale gelmişsindir. Allah kolaylıgını da versin inş.
Cokcok gecmiş olsun..


-iyi bayramlar*-

Adsız dedi ki...

yeni haberim oldu ogluslarin hastaligindan..Uzulme ne olur..Rabbim dermansiz dert vermesin..Benim kardesim 5 yasindaydi astim oldugunda..ustelik biz bunu kotu bir krizle ogrenmistik..Ama cok sukur hastalikla mucadele etmeyi ve kendini korumayi ogrendi..simdi 24 yasinda kocca bir delikanli..Ben Enesiminde bunu basaracagini biliyorum..Tekrar gecmis olsun..

AYSUN dedi ki...

Sizin de bayramınız kutlu olsun ve çok çok geçmiş olsun... Astım zor bir hastalık ama başedilmeyecek bişi değil. Minik yavruya da çok geçmiş olsun:( Berk de bronşiolit oldu bayramda ve antibiyotikle inşallah düzelecek... Çok zormuş çookk...

nes-kafe dedi ki...

Allah şifa versin.

Mamalar mideden başka heryere gitmiş gibi görünüyor :)

Eğer istanbuldaysan astım tedavisi yapan bir yer önereceğim bana maille ulaşabilirsin. Bir tanıdğımın oğlu 7 aylıkken başladı astımı. yoğun bakımlık oluyordu çocuk. geçen yıl burada bir doktora getirdiler. günde 2-3 kez buhar alan çocuk şimdi haftada 1 e bile gerek duymuyor. bütün aldığı ilaçlarıda bıraktı. düzenli bir tedaviye başladı ve 7 yaşına kadar hiçbirşeyi kalmayacağını söylüyorlar. ilk başlarda herhafta vurulan aşısı şimdilerde ayda 1 e düştü. tabii hepsi doktor kontrolunde. istersen birde onlara göster. tanıdık kişiler adanadan kalkıp geliyor çocuk şu an 4.5 yaşında.

Kuaybe dedi ki...

Canım çok geçmiş olsun yavrulara.. Ne kadar üzüldüm anlatamam.. Ama Rabbim dermansız dert vermesin, ikisi de kolayca atlatır inşaallah..

Seni üzdüğüme üzüldüm ama bak zaten bebişlerin hastaymış, nasıl tanışacaktık ki.. Gelemeyecektin bu soğukta.. Yusufcuk da hafif öksütüyor, ben istediğim gibi gezemiyorum :P Nereler vardı ıysa gidecek.. Sadece şartları tamamen ona uygun olan yerleri tercih edebiliyorum..

Tekrar geçmiş olsun yavrulara.. Bir de hatırlatma: Çörekotu her derde devaymış.. Biz çok faydasını görüyoruz her denemede.. Bbeiş belki yiyemez ama sen ye bol bol, sütünden geçer ona.. ( Ay haminneler gibi hissettim kendimi )

Adsız dedi ki...

şaşkınlık ve üzüntüyle okudum. doktorun yanlış teşhisinden dolayı ben de oğlumda cildiyle ilgili bi sıkıntı yaşamıştım, seninki kadar ciddi değildi tabi ama hissettiklerini anlayabiliyorum..
Allah beterinden korusun..

sühendan dedi ki...

Teşekkürler anne ve bebişi.Bizde sizi öpüyoruz:)

Teşekkürler Esra.

Teşekkürler Sabahnur.Yanlış tedaviyle geçirilmiş iki yıla yanıyorum:(

sühendan dedi ki...

Teşekkürler yabaneriği.Böyle iyileşmiş vakaları duyunca moral buluyorum.

Belki enes de astım krizleri geçirmiştim fakat bilgim olmadığı için krup sanmış olabilirim.Krup da nefes alımını zorlaştıran bir hastalık.

İnşaallah biz de mücadele etmeyi öğrenicez.

sühendan dedi ki...

Teşekkürler Aysun.
Şimdi ikisi de daha iyi.Gerçekten hasta olduklarında çocuklarla uğraşmak daha zor:(

Teşekkürler nes...
Şimdiki doktorumuza da tavsiyeler üzerine götürdük.Ama yine de bahsettiğin doktor hakkında bilgi almak isterim.

sühendan dedi ki...

Teşekkürler mma.Tüm güzel dileklerin için de amin diyorum.

Çocuklar hastayken bile tanışmayı göze almıştım.Kardeşime bile söyledim.Anadolu yakasında neresi olursa götürecekti beni.Evde çocuklarla gerçekten sıkılıyorum hele bir de buna hastalık eklenince resmen psikolojim bozuluyor.Kafa dengi arkadaşlarla görüşmek iyi geliyor.Seninle de daha tanışmadık ama kafa dengi olduğunu düşünüyorum.Her ne kadar sen kendinden cadı olarak bahsetsen de:)

Çörek otu hakkında haklısın.Peygamber Efendimizin de tavsiye ettiği bir yiyecek.İnşaallah yemeye çalışırım.

sühendan dedi ki...

Amin Elif Tepe.
İnşaallah bir daha böyle birşey yaşamayız.

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

arkadaşım nerelerdesin... bebişler nasıl oldu. merakla bekliyorum...

Büşra dedi ki...

çok geçmiş olsun, çocukların hastalığı annelerin en büyük üzüntüsü, bir de böyle yanlış teşhis filan...
Allah acil şifalar versin, en kısa zamanda.

AsYa dedi ki...

sühendan,
sen bana mailini atar mısın..
astımla ilgili bişiler sormak istiyorum mümkünse.

asyadokuz@hotmail.com