7 Ekim 2008 Salı

ŞÜKÜR KAVUŞTURANA...

Ben sık yazamıyorum arkadaşlar ya da yazmama fırsat vermiyorlar diyelim:P İnternetteki problemimiz hala tam olarak halledilmiş değil.Mesela dün gece internet yoktu,sabah dua ederek açtım bilgisayarı internet olsun diye ve karşınızdayım.


Uzun süre yazmayınca hem köreliyorum hem de yazacaklarımı hatırlamak ve toplamak zor oluyor.


Bu sene ramazandan bişey anlamadım.Ramazanın ikinci haftası Enes in anaokuluna başlaması ile hayatımın seyri değişti.Onbeş gün okula taşındım.Sabah gitmediysem öğlen almaya gittim.İlk günler öğlene kadar yuvada oturdum.Benim gibi bekleyen diğer annelerle dostluklar kurdum.Bana çok bağlı olduğu için kolay alışmayacağını biliyordum.Ama ben daha da zor olacağını düşünmüştüm.O kadar da olmadı.Çok ihtiyacı vardı böyle bir ortama.Sosyal bir çocuk olmadığı için zorlandı.Çünkü kimseden bişey istemez,bana istettirir;kimseden yardım kabul etmez,edenleri tersler sırf benim yardımlarımı kabul ederdi.Haliyle bişey oluyor "öğretmenime sen söyle",tuvaleti geliyor,tutuyo....Bunları uzatmak mümkün ama son derece de gaza gelen bir çocuk Enes."Artık büyüdün,sen abisin,bebek değilsin"; ya da yaptığı faaliyetleri çok beğendiğimizi ifade etmemiz onu çok heveslendirdi.


Birgün kalktık yine.Ben bekliyorum "okula gitmiycem "diye kırk dereden su getirecek diye.Bir de baktım ki Enes diyor ki:


"Anne senin aşağıya inmene gerek yok.Büyüdüğüm için ben kendim inip servise binerim."


Nasıl yani...Kulaklarıma inanamadım.Bu lafı okula başladıktan bir hafta sonra söyledi.Doğru mu anladım diye bir daha tekrar bile ettirmedim.Birden vazgeçer ,tılsım bozuklur falan diye...P


İşte böyle ramazanın son haftası oldu.Temizlik,iftar yemekleri derken bitti,gitti bu sene de ramazan.




KPSS sınavım iyi geçmedi.Enes okula başlayınca daha kolay çalışırım diye düşünmüştüm.Yanlış düşünmüşüm.Hem Enes in okula yeni başlaması,hem de Emin i babanesine bırakıp gittiğim için benden intikam alması ve eve geldikten sonra burnumdan getirmesi sebebiyle sınava iki hafta kala ben hiç kitap açamadım.Sınava tarihe,geometriye hiç çalışmadan ,matematikten ise ilk 3-4 konuya çalışarak girdim.Türkçeyi de sınava girmeye karar verince çalışmıştım.Üzerinden iki ay geçince bilgiler unutulmaya başlamıştı bile hafızamda.Eskisi gibi değil hafızam.Yaş ilerledikçe zormuş böyle şeylerle uğraşmak.





Gelelim Emin cephesine...


Emin evde öyle huysuz,öyle mızmız ve her tarafı karıştırıcı bir çocuk oldu
ki...Yetişemiyorum.Enes yok fakat benim akşama ayaklarımın altı şişiyor resmen.Enes varken Emin fırsat bulamıyormuş evi karıştırmaya.Şimdi ise çocuğu engelleyemiyorum resmen ve toplamakla da bitmiyor.Kapıları kilitlemekten hoşlanmıyorum onun için bütün odaların kapısı açık.Çekmeceleri iple bağlıyorum ama onları bile açabiliyor.Ama işini sessiz hallediyor.Yanımdan uzaklaşıp da sesi çıkmıyorsa anlıyorum ki...Halletti yine bir yerleri.Gittiğimiz yerlerde de hiç sesi çıkmıyor.Sessiz sessiz oralarda da çekmeceleri hallediyor ama insanlar ağlamadığı ve sesi çıkmadığı için "Ne kadar usluuuuuuuu!!!" demiyorlar mı!!! İnandıramıyorum evde bana kök söktürdüğüne...
Bir de abisinin küçük sandalyesi vardı.Emin o sandalyeyi öyle sahiplendi ki,Enes elini bile vursa bas bas bağırıyor.Konuşmayla hiç uğraşmıyor benim oğlum.Anca el ,kol hareketiyle ağlama ve bağırmayla işini hallettiriyor.Şu an uyuyor da ben de bu yazıyı rahat yazabildim.yoksa 3 günde mi biterdi ,4günde mi biterdi bu yazı bilmem.

18 yorum:

Talha ile Eymen'in annesi dedi ki...

arkadaşım çok özlettin kendini. biran önce tüm sorunlar bitsin de dön sanal aleme :D
enesin alışmasına sevindim ama eminin bulduğu boşluğu sonuna kadar değerlendirmesi de kızma ama komik yahu :D çocuk resmen fırsat kolluyormuş... olan sana oluyor tabi bu arada. allah kolaylık versin. bizim uslu, sakin emin gitmiş karıştırmacı emin gelmiş yerine desene :D bu arada çok özledim seni ve bebeleri...
sana kolaylıklar dilerim umarım emin ilk günlerin verdiği merakla böyle mızmız ve karıştırmacıdır. umarım atlatır :)

sühendan dedi ki...

Bende istemezdim bu kadar özletmeyi ama nasip.Gitti mi gidiyor bu internet.Gelmesi de zaman alıyor.

Gerçekten öyle arkadaşım.Çocuk fırsat kolluyormuş da haberimiz yokmuş.

Sağol.İnş. rahat günler beni bekliyordur.

gül dedi ki...

hoşgeldiinn...
enes'in okuluna çabuk alışması çok sevindirici ama senin sınava üzüldüm bir daha girer misin bilmem ama hayırlısı yenisine inşallah

Şekerci Butik dedi ki...

çok özlettiniz kendini yaa..oy kuzularda büyümüş...girilmedik yer bırakmamış minik kuzu..maşallah allhım güsseliğe bak...

sühendancım umarım internetin en kısa zamanda sürekli çalışır hale gelir..sevgiler

sühendan dedi ki...

Hoşbulduk Gül.
Sınav iki senede bir oluyor sanırım.Ben de iki senede anca çalışırım herhalde bütün konulara çocuklarla:)

Sağol Şirin.Bende çok özledim bloglar arası dolaşmayı.İnsan alışınca baya hayatında bir boşluk oluyor.Bu aralar iyi internet.İnş. bir daha bozulmaz.

уαѕємin... dedi ki...

maaşalahh bu kuzulara büyümüşler yahu :))

evet ya arayı bu kadar açmayın ( diyene bak hehe)

oğluşun kreşe alışması süper olmuş hem sende rahat edersin biraz dicem ama ufaklık dur durak bilmez artık koşuşturmacalar aynen devam bir nebzede olsa rahatlamış olursun ama

sınavının kötü geçmesine üzüldümm.Bir dahaki sefer inşallahh

öpüyorum canım ve 2 çocuk annesi olarak seni çok iyi anlıyor ve kolaylıklar diliyorumm

Elif dedi ki...

yazıyı yazdıktan 1 saat sonra falan okumuştum yazını ama yeni fırsat buldum yorum yazmaya.özlettin hakikatten kendini ve minik yaramazlarını:)aynı benim düşündüğüm şeyi yazmışsın Emreyi gören, uslu bunun bir şeyi yok diyor inandıramıyorum. çok şikayet eden nazlı biriymiş gibi görünüyorum ama 1 gününü benle geçiren ancak anlıyor halimden.
çocuklar hep aynı karıştırmak dağıtmak çok hoşlarına gidiyor.

ikimiz gibi iki erkek çocuğu olan annelerin hayatı iki kat daha zor.Allah ikimize de sabır versin.

ya ben senin küçük tombişe bayılıyorum hele de şu kaşığı kaldırdığı resim harika.Allah nazarlardan esirgesin maşallah.resimler hep de yaramazlık peşindeyken:)

Esra dedi ki...

Özlettiniz kendinizi hoşgeldin tekrar Sühendan..
Enes'in okula kolay adapte olmasına çok sevindim inş.hep böyle şevkle gider okula inş.
Tam da bir nebze rahatlarsın derken Emin başlamış demek yaramazlığa:)ama bunlar geçici şeyler inş.bundan sonra daha rahat olacaksın canım..
Allah kolaylıklar versin...

sühendan dedi ki...

Büyüdüler Yasemin.Ama hiç de kolay olmadığını sen de çok iyi biliyorsun iki çocuk annesi olarak.

Evet Elif.Konu Emin in yaramazlıkları olunca resimler de onlara uygun oldu.

Hoşbulduk Esra.
İnş. rahat edeceğim günler gelir bir gün.Amin canım.

YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) dedi ki...

Geçen gece elime bir dergi aldım okuyayım diyene mümkün. Burak gelip gelip alıyor çekiyor.Hele birde ders çalışırken insanın dikkatini yoğunlaştırması gerek.
Ben okulla ilgili çalışmalarımı uyurken yapmaya çalışyorum.Ya da babsıyla oyun oynarlarken. Yoksa pek mümkün olmuyor.

İnşallah tekrar deneme şansın olur ve en nemlisi hazırlanma şansın.

Kpss sınavına çok kızan sinirlenen biriyim.

İlk çıktığı yıllarda girmiştim 81 puanla atandım çok şükür ama çok iğrenç bir sistem.

Mesela öğretmenlik için konuşuyorum bazı bölümler Türkiye genelinde 3 kişi 1 kişi filan alıyor. Ne yapması lazım bu bölüm mezunlarının?

100 bile alsalar işe yarar mı acaba?

Sistem ne sistem ama?
Oku oku diplomanı al, adam seni tekrar sınava tabi tutsun.

Neyse Allah kolaylık versin inşallah herşey gönlünce olur.

Ayşe dedi ki...

"Enes varken emin firsat bulamiyormus evi karistirmaya" suhendan oyle guldum ki bu cumlene, gece gece kimse duymamistir insallah ;))

enesin okuluna cabuk alismasina cok sevindim, ohh sende cok rahatlamissindir o seve seve gittigi icin degil mi?

Emin mi, ne diyim ki, ikinciler, ah bu ikincileeer ;) cok sekerler ama annesi yaaaa...

Mısır Patlağı :) dedi ki...

:) Yine keyifler yerinde maşşallah Kreşe alışan enes e Koccaman br alkış :)

evi dağıtan emin e alkış yok :) annesini üzmesin toosun o minicik ayakları nede tattlı yahu sevgler.

annesininoglusu dedi ki...

selam, görüşmek dileğiyle:))

sühendan dedi ki...

Kpss ile ilgili düşüncelerine katılıyorum Yasemin...

Evet ayşe.Seve seve gitmesi beni rahatlattı gerçekten.arada gitmiycemler oluyor ama bu da gayet normal.
Evet ah bu ikinciler.İkincileri olan anneler bilir di mi?

Bence de alkışı haketmedi Emin Mısır patlağı.Tontişliği kalmadı ya...Resimlerde öyle gözüküyor.Sadece yanakları var.O da sizleri yanıltıyor.Daha 9 kilo.

Selam annesinin oğluşu.İnşallah...

Minel dedi ki...

Maşallah Kreşe seve seve gidiyor demek,bakalım biz ne yapacağız bizimde o dönemlere az bir zamanımız kaldı,memnunmusun kreşten? Yoğun bir arşatırma içindeyim:)


Sevgiler

Kuaybe dedi ki...

Sühendancım, ben de sizi özleyenlerdenim..

Enes'in okula alışmasına ve hatta kendi kendine servise binmek istemesine çok sevindim.. İnşaallah işin daha da kolaylaşır gittikçe..

Emin'in yaptıklarını da hiç çok görme bence.. Abisinden el aldı ne de olsa :P Hazırlıklı ol herşeye :))

KPSS'yi de kafana takma zaten.. İki yıla kadar Emin de büyümüş olur ve onlar abi kardeş takılırken, kreşe giderken sen hem rahatça çalılır hem de kazandığında rahatça görev yaparsın inşaallah..

sühendan dedi ki...

Kreşten memnunum Minel.Zaten ben daha önce orada 4 sene çalıştığım için başka bir yer düşünemedim.Orayı bildiğim için bilmediğim yerlere de güvenemiyorum.İyi gidip geliyor.

Vallahi Kuaybe sen de özlettin kendini.
Emin konusunda söylediklerin doğru.ama ben kendimi alıştırmadım için bana zor geldi herhalde.
Kpss konusunda da hakkımda hayırlısı ne ise öyle olsun.Zaten Emin de daha küçük.Belki 2 sene sonra benim için daha iyi olur.

RUMEYSA dedi ki...

inş her şey düzene girerde sende bi şekilde rahatlarsın sınavının kötü geçmesine üzüldüm valla ama inş ummadığın bi şey çıkarda noyun kötü olmazz